فونیکسریمکسبهتام

رسوایی بزرگ فولکس واگن (۱۷۰)

فولکس واگن تا پایان سال برای گزارش به کمیسیون اروپا فرصت دارد

عصر خودرو- شرکت خودروسازی آلمانی فولکس واگن که با بزرگترین رسوایی کاری تاریخ خود روبرو است تنها تاپایان سال جاری میلادی فرصت دارد تا گزارش مساله تقلب در سنجش انتشار گازهای مدل های خودرو خود به کمیسیون اروپا را ارائه دهد.

فولکس واگن تا پایان سال برای گزارش به کمیسیون اروپا فرصت دارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا،  رویترز شنبه از ولفزبورگ آلمان گزارش داد که کمیسون اروپا جمعه اعلام کرد که فولکس واگن تا پایان سال میلادی فرصت دارد تا گزارشی درباره کارآیی برخی از خودروهای خود در ارتباط با انتشار گازهای آلاینده به این کمیسیون ارائه دهد.
    این در حالیست که فولکس واگن جمعه اعلام کرد که تقلب در دستگاه سنجش گازهای آلاینده علاوه بر موارد ذکر شده پیشین شامل 85 هزار دستگاه دیگر نیز می شود.
    این افشاگری باعث گسترده تر شدن این رسوایی شدزیرا پیش از این تنها خودروهای با موتورهای کوچک ،شامل این موضوع می شد اما اکنون به انواع دیگر خودروهای این خودروساز بزرگ اروپا و جهان سرایت کرده است.
    براساس این گزارش فولکس واگن پس از آنکه در شهریور ماه اعلام کرد که در انتشار گازهای دیزلی 482 هزار خودورو با موتور دو لیتری که در آمریکا به فروش رفته تقلب کرده با بزرگترین رسوایی تاریخ 78 ساله خود مواجه است.
    این درحالیست که مسئولان فولکس واگن و آئودی در نشست پنجشنبه خود اعلام کردند که موتورهای دیزلی سه لیتری مدل 2009 تا 2016 گازهای آلاینده بیشتری از حد مجاز را منتشر می کنند.
    گفته می شود که افشاگری جدید جمعا 85 هزار دستگاه خودرو دیگر از جمله آئودی دیزلی های 2016 و چند مدل آئودی دیگر و 'پورشه کاین' را دربر می گیرد.
    بنابر نظر تحلیل گران رسوایی های فولکس واگن ممکن است هزینه نزدیک به 40 میلیارد یورو یا بیشتر ، هزینه قضایی و بازطراحی خودروها را در برداشته باشد.
    کار بائر از تحلیلگران 'کتاب آبی کلی' گفت: این رسوایی روبه گسترش توان فولکس واگن برای دورکردن خود از سرخط های خبری منفی و بازسازی فرآیند تولید را کاهش می دهد.
    وی افزود: وقتی می توان از یک رسوایی خود را دور کرد که به نقطه ای رسیده ای باشیم که همه چیز روی میز است و اخبار بدی منتشر نمی شود . دراین صورت است که می توان فرآیند از بین بردن خسارات را آغاز کرد.
    به گفته وی وقتی رسوایی در حال بزرگتر شدن است امکان جان بدر بردن از آن سخت است.
    'ماتیاس مولر' مدیر مسئول فولکس واگن در بیانیه ای اعلام کرده که شرکت در حال اولویت بندی سرمایه گذاری های برنامه ریزی شده خود است.
    کاهش هزینه در سرمایه در این کارخانه از سال بحران مالی سال 2009 سابقه ندارد.
    فولکس واگن در سالهای پیش برنامه های خود در ارتباط با سرمایه گزاری در چند سال آینده را منتشر کرده بود اما در بیانیه پنجشنبه تنها ارقام سال آینده مطرح شده و هیچ رقمی در ارتباط با تحقیق و گسترش کارخانه داده نشده است.
    طبق این گزارش فولکس واگن درنظر دارد هزینه های بیشتری را برای تولید خودروهای برقی و هیبریدی به میزان 100 میلیون یورو در سال آینده صرف کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم