فونیکسریمکسبهتام

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری خبر داد

اختصاص ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین

آغاز فروش بلیت با نرخ‌‌های ‌جدید

عصر خودرو- رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به آماده‌سازی ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین، از اعلام رسمی نرخ‌های جدید برای این مسیر و فروش بلیت تا چند روز آینده خبر داد.

اختصاص ۲۰ هزار دستگاه اتوبوس برای سفرهای اربعین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، احمدرضا عامری  درباره آماده‌سازی ناوگان عمومی جاده‌ای برای انتقال زائران اباعبدالله در ایام اربعین اظهارداشت: پس از پایان طرح سفرهای تابستانی، در راستای افزایش خدمات‌رسانی و ارتقای کیفیت، ‌تعمیرات ناوگان عمومی جاده‌ای آغاز و انجام شد.

    * آماده‌سازی 20 هزار دستگاه اتوبوس برای انتقال زائران به مهران، شلمچه و چزابه

    وی ادامه داد: زائران اباعبدالله از همه نقاط کشور به مرزهای مهران، چزابه و شلمچه اعزام می‌شوند و این نیازمند سیستم جامع و هماهنگ حمل و نقل جاده‌ای است.

    رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری افزود: در این راستا 20 هزار دستگاه اتوبوس برای خدمات رسانی آماده شده‌اند؛ همچنین مینی‌بوس‌های استان‌های جنوبی و غربی کشور که به مرزهای مذکور نزدیک هستند نیز برای خدمت‌رسانی به زائران آماده هستند؛ مینی‌بوس‌ها امکان جابه‌جایی مسافران در فاصله بیش از 300 کیلومتر را ندارند.

    عامری بیان کرد: همچنین در جاده‌های کشور نیز امکانات خدماتی-رفاهی در مجموعه‌های بین‌راهی فراهم شده است تا زائران از این امکانات بهره‌مند شوند.

    * زائران در سفرهای برگشت توزیع زمان سفر داشته باشند و به تدریج به مرز‌‌ها برگردند

    وی با اشاره به محدودیت ناوگان برای جابه‌جایی زائران در یک دوره 10 تا 15 روزه، توضیح داد: ظرفیت ناوگان محدود است و‌ جمعیتی میلیونی قصد دارند در یک مدت زمان محدود سفر کند، بنابراین از زائران اباعبدالله می‌خواهیم همانگونه که در سفرهای رفت خود توزیع زمان سفر دارند، در سفرهای برگشت از عراق نیز توزیع زمان سفر داشته باشند، به تدریج به مرزها برگردند و صبر پیشه کنند تا در برنامه‌ریزی مشخص و طی روزهای مختلف به کشور برگردند.

    * اعمال نرخ‌های جدید کرایه با احتساب تردد یکسر خالی

    رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری درباره نرخ‌های بلیت اتوبوس از سراسر کشور به مرزهای چزابه، شلمچه و مهران در ایام 5 آذر تا 20 آذرماه توضیح داد: در این ایام و در سفرهای رفت و برگشت، ناوگان با مشکل تردد یک‌سر خالی مواجه است یعنی در یک طرف با ظرفیت تکمیل حرکت می‌کنند اما در برگشت مسافری ندارند، بنابراین طبق هماهنگی با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مقرر شد نرخ‌ها با احتساب تردد یک‌سر خالی 2 برابر شود در واقع بابت مسیر خالی نیز رقمی دریافت شود.

    عامری اضافه کرد: همچنین مقرر شده است نرخ‌های مصوب در سر در شرکت‌ها و توقفگاه‌ها نصب شود و در معرض دید زائران قرار گیرد.

    رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری افزود: البته رانندگان در این ایام با مشکلات دیگری نظیر ازدحام، ترافیک و سهمیه سوخت هم مواجه هستند که این موارد را در نرخ بلیت اعمال نکردیم.

    * اعلام نرخ‌‌های جدید حداکثر تا روز آینده

    عامری با بیان اینکه نرخ‌های مصوب ظرف امروز و فردا اعلام رسمی می‌شود، توضیح داد: مسافران می‌توانند این نرخ‌ها را در سر در شرکت‌ها و یا سایت‌های فر.ش بلیت اتوبوس نظیر www.payaneh.ir مشاهده کنند.

    رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با بیان اینکه فروش بلیت اتوبوس برای ایام اربعین نیز به زودی آغاز می‌شود، گفت: از زائران می‌خواهیم حتماً برنامه‌ریزی سفر خود را برای ایام 10 تا 15 روز در نظر بگیرند زیرا توزیع زمان سفر در این ایام برای خدمت‌رسانی بهتر بسیار مهم است.

    * پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک‌راننده/ لزوم همکاری برای تأمین سوخت اتوبوس‌‌ها

    رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است زیرا رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند و باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

    عامری اظهار داشت: امیدواریم‌ در این ایام، ‌با مشکل تأمین سوخت مواجه نشویم که این موضوع البته‌ منوط به همکاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی و جایگاه‌داران با شرکت‌‌های اتوبوس‌رانی است است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو