فونیکسریمکسبهتام

هزینه ۵۰ میلیون یورویی آئودی برای تعمیر خودروهای دیزلی

عصر خودرو- آئودی حدود ۵۰ میلیون یورو برای ارتقای نرم افزاری هزینه خواهد کرد که به اعتقاد رگولاتورهای آمریکایی، حد مجاز آلایندگی خودروهای دیزلی بزرگ را به درستی نشان نمی‌دهد.

هزینه ۵۰ میلیون یورویی آئودی برای تعمیر خودروهای دیزلی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این برند لوکس که یکی از برندهای گروه خودروسازی فولکس واگن است، اعلام کرد تعمیرهای مربوط به دستگاه کنترل آلایندگی AECD برای خودروهای دارای موتور دیزلی سه لیتری V6 خواهد بود. سازمان حفظ محیط زیست آمریکا اوایل نوامبر اعلام کرد این خودروها ناقض قوانین آلایندگی این کشور بوده اند.

    این سازمان اعلام کرده است آئودی به رگولاتورهای آمریکایی گفته است مدلهای دیزلی سه لیتری از سال 2009 به دستگاه کنترل آلایندگی مجهز بوده اند و این دستگاه به آئودی امکان داده است کنترلهای آلایندگی آمریکا را دور بزند.

    آئودی تاکید دارد که این سیستم برای فرار از کنترلهای آلایندگی طراحی نشده بلکه هدف آن کمک به کاهش آلایندگی دی اکسید کربن بوده با اینهمه اذعان کرده که برخلاف قانون آمریکا عمل کرده و استفاده از سیستم مذکور را افشا نکرده است.

    مدلهایی که باید نرم افزار آنها مورد اصلاح قرار بگیرد شامل A6، A7، A8، Q5 و Q7 هستند. حدود 85 هزار دستگاه خودروی آئودی، پورشه و فولکس واگن در آمریکا چنین مشکلی دارند.

    بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، ادعای رگولاتورهای آمریکایی درباره خودروهای سه لیتری مرتبط با رسوایی بزرگتری است که در سپتامبر گریبانگیر فولکس واگن شد.

    فولکس واگن پس از اینکه در سپتامبر اقرار کرد در بیش از 11 میلیون خودرو دیزلی در سراسر جهان نرم افزاری را نصب کرده که برای فریب تستهای آلایندگی طراحی شده‌اند با بزرگترین بحران تاریخ خود روبرو شده است. این خودروساز طبق دستور رگولاتورهای اروپا، باید برای 8.5 میلیون خودرو در این منطقه فراخوان دهد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو