فونیکسریمکسبهتام

نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی:

تخصیص وام ۲۵ میلیون تومانی باعث ایجاد تحرک در صنعت خودرو شد

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ارائه تسهیلات وام ۲۵ میلیون تومانی دولت و استقبال خوب مردم باعث ایجاد تحرک و رونق در بازار خودروی کشور شده است.

تخصیص وام ۲۵ میلیون تومانی باعث ایجاد تحرک در صنعت خودرو شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از سایپا نیوز، سید هادی حسینی، نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سواد کوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت صنعت خودروسازی در کشور گفت: صنعت خودرو سازی جزء صنایع بزرگ کشور است و اشتغال زیادی در این حوزه ایجاد شده و دارای ظرفیت بالایی است و این صنعت برای دولت و مجلس  اهمیت بالایی دارد.

    وی افزود: کیفیت محصولات در صنایع خودروسازی داخلی از  شرایط نسبتا مناسبی برخوردار است و جوابگوی نیاز داخلی است البته باید در این خصوص تلاش بیشتری انجام شود.

    حسینی با اشاره به وضعیت جامعه پس از تصویب برجام گفت: مردم در تصور این موضوع هستند که بعد از تصویب برجام و در دوران پسا تحریم خودروی داخلی ارزان می شود و با باز شدن فضای بین المللی خودروهای خارجی ارزان وارد ایران می شود و لذا دست از خرید کشیده اند و بازار در رکود به سر می برد.

    وی افزود: با توجه به اینکه مواد اولیه تولید قطعات خودرو و حامل های انرژی ارزان نشده است لذا توقع کاهش قیمت خودرو نادرست است و چه بسا امکان گران شدن خودرو در آینده نیز وجود دارد.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خصوص وام 25 میلیون تومانی که به تازگی از سوی دولت به این صنعت اختصاص داده شده گفت: با توجه به رکودی که در بازار خودرو در دوران پسا تحریم ایجاد شده بود، نیاز به شوک و ایجاد تحرک وجود داشت و تخصیص وام 25 میلیون تومانی از سوی دولت با همکاری بانک مرکزی بر این اساس بود.

    وی تاکید کرد: این کمک هر چند کوچک قطعا باعث ایجاد تحرک در این صنعت خواهد شد و به این بخش از صنعت که بسیار تاثیرگذار در موضوع اشتغال است کمک خواهد کرد تا زمانی که  تحریم ها به صورت کلی برطرف شود و صنایع بتوانند روی پای خود بایستند.

    حسینی با اشاره به مدیریت خوب گروه سایپا در حوزه تولید محصول گفت: استقبال از محصولات گروه سایپا در طرح 25 میلیون تومانی نشان داد در صورتی که مردم نقدینگی داشته باشند، علاقمند به استفاده از خودروهای داخلی هستند، البته باید خودروسازان بتوانند محصول خوب تولید کنند و اعتماد مردم را جلب کنند که در گروه سایپا با مدیریت خوب این مهم آغاز شده است.

    وی در خصوص کمک مجلس به صنعت خودرو نیز گفت: مجلس همواره در بحران ها به صنایع کمک کرده است و در صورتی که موانع قانونی در مسیر تولید وجود داشته باشد با تصویب و تسهیل قوانین جهت حل مشکلات حرکت خواهد کرد و البته این مسیر همواره مهیاست و از این موضوع حمایت می کند.

    نماینده مردم قائم شهر، جویبار و سوادکوه گفت: یکی از کارهای مهم مجلس تصویب قانون حمایت از تولید داخل است که بسیار تاثیر گذار است و قطعا با اجرای برجام که با حمایت مجلس و دولت انجام شده، مشکلات بخش صنایع و تولید محصول در آینده ای نزدیک برطرف خواهد شد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو