فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل دفتر ترانزیت‌ سازمان راهداری اعلام کرد

پیش‌بینی تردد ۲‌میلیون زائر اربعین از پایانه‌های مرزی

عصر خودرو- مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری گفت: پیش‌بینی می‌کنیم امسال حداقل ۲ میلیون زائر بتوانند از پایانه‌های مرزی شلمچه٬ چذابه و مهران عبور کنند و در مراسم اربعین حسینی حاضر شوند.

پیش‌بینی تردد ۲‌میلیون زائر اربعین از پایانه‌های مرزی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ‌پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی‌ محمدجواد عطرچیان در‌باره آخرین وضعیت تردد‌ زائران اربعین از مرزهای غربی کشور بیان کرد: تردد زائران حسینی از پایانه‌های مرزی شلمچه٬ چذابه و مهران رو به افزایش است و پیش‌بینی می‌شود هرچه به روز اربعین نزدیک‌تر شویم بر میزان جمعیت مراجعه کننده به این سه مرز افزوده شود.‌

    وی افزود: همه سازمان‌های حاضر در پایانه‌های مرزی شلمچه٬ چذابه و مهران در حال خدمات‌رسانی هستند و فعلاً شکایتی از این جهت واصل نشده است.

    وی با بیان اینکه زیرساخت‌های هر سه مرز نسبت به سال گذشته ارتقاء یافت است، گفت:‌‌ تعداد گیت‌ها در پایانه مرزی مهران به 96 گیت و در شملچه و چذابه هر کدام به 48 گیت افزایش یافته و فعلا مشکلی به لحاظ تردد و عبور زائران نداریم ولی تأکید شده که زائران حتما روادید به همراه داشته باشند.

    مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: با توجه به اینکه یک هفته تا روز اربعین حسینی باقی‌ مانده است بار ترافیکی جاده‌ای در مسیرهای منتهی به 3 پایانه‌ مرزی شلمچه٬ چذابه و مهران افزایش پیدا کرده است.

    ‌وی ادامه داد: هم اکنون 15 مرکز در سراسر کشور برای کسانی که می‌خواهند در مراسم اربعین حسینی حاضر باشند روادید صادر می‌کنند بنابراین آمار زائران بستگی به تعداد روادیدی دارد که صادر می‌شود اما پیش‌بینی آن است که حداقل 2 میلیون نفر بتوانند از پایانه‌های مرزی شلمچه٬ چذابه و مهران عبور کنند و در مراسم اربعین حاضر شوند.

    عطرچیان یادآور شد: سال گذشته 2.5 میلیون نفر از مرزها برای حضور در مراسم اربعین حسینی تردد کردند البته سال گذشته الزام اخذ روادید در آخرین روزهای منتهی به این مناسبت مذهبی لغو شد اما امسال این الزام ‌پابرجا است.

    ‌وی درباره نحوه حمل و نقل عمومی زائران حسینی گفت: همه اتوبو‌س‌های پایانه‌ها و ترمینال‌های کشور خدمات منظم جابه‌جایی مسافر به سه پایانه مرزی شلمچه٬ چذابه و مهران برقرار کردند و زائر می‌تواند بلیت رفت و برگشت با اتوبوس را همزمان تهیه کند البته از آنجا که اتوبوس‌ها در مسیر رفت یا برگشت یک سر خالی هستند نرخ بلیت تا دو برابر افزایش یافت.

    عطرچیان با بیان اینکه قبل از ورود به مرزهای مهران٬ شملچه و چذابه پارکینگ‌هایی برای خودروهای شخصی پیش‌بینی شده است گفت: محل پارک برای همه خودروهای سواری‌ و وسایل نقلیه شخصی فراهم است می‌توانند به پارکینگ‌ها راهنمایی شوند و خودروی خود را تا زمان برگشت پارک کنند.

    وی درباره مزیت‌های خدمات‌دهی به مسافران در پایانه‌های مرزی مهران٬ شملچه و چذابه نسبت به سال گذشته یادآور شد: سال گذشته امکانات و پارکینگ به میزان مناسب نبود تعداد گیت‌ها کمتر بود اما امسال تعداد گیت‌ها افزایش پیدا کرده و مسیرهای منتهی به 3 مرز مهران٬ شلمچه و چذابه تعریض٬ تعویض آسفالت و تأمین روشنایی شده است‌.

    ‌مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای یادآور شد: حداقل در هر مرز برای 10 هزار وسیله نقلیه پارکینگ در نظر گرفته شده است البته در صورتی که تعداد زیادتری خودرو شخصی باشد امکان آنکه بتوانند خودروها را در مسیر پارک کنند وجود دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو