فونیکسریمکسبهتام

تدابیر و تسهیلات ناجا در مرز مهران

عصر خودرو- جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به دسته‌بندی استان‌های کشور به سه گروه استان‌های درگیر،استان‌های مسیر و استان‌های معین برای اجرای طرح ترافیکی اربعین،گفت: ۴۰ تیم کمکی در جاده‌های ایلام مستقر می‌شوند .

تدابیر و تسهیلات ناجا در مرز مهران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سردار موسی امیری در نشست قرارگاه ترافیکی اربعین مرز مهران اظهار کرد: همه دستگاه‌ها در بخش‌های مختلف از مدت‌ها پیش اقداماتی را جهت تسهیل و ایمنی تردد زائران انجام داده‌اند و پلیس راهور ناجا نیز تمهیدات ویژه‌ای را در این راستا تدارک دیده است.

    وی با بیان اینکه برای اجرای طرح ترافیکی اربعین استان‌های کشور به سه گروه استان‌های درگیر، استان‌های مسیر و استان‌های معین تقسیم‌بندی شده‌اند افزود: دو استان ایلام و خوزستان جزء استان‌های درگیر هستند که قرارگاه اصلی را در استان ایلام و قرارگاه فرعی را در استان خوزستان مستقر کرده‌ایم.

    امیری با اشاره به اینکه دسته دوم استان‌های مسیر هستند و شامل استان‌های همدان، مرکزی و کرمانشاه می‌شوند که معابر ورودی استان‌های درگیر را پوشش می‌دهند تصریح کرد: دسته سوم استان‌های معین هستند که سایر استان‌های کشور را شامل شده و وظیفه آن‌ها کنترل و نظارت بر تردد زائران از مبدأ است.

    وی با اشاره به اینکه پلیس راهور ناجا مسئولیت کار را از پنجم آذرماه در استان‌های ایلام و خوزستان بر عهده دارد، گفت: تلاش‌های بسیار خوبی توسط پلیس‌راه و راهور دو استان صورت گرفته است.

    جانشین پلیس راهور ناجا تصریح کرد: در حوزه پلیس‌راه ایلام، 40 گروه کمکی در جاده‌های این استان مستقر خواهد شد و پلیس راهور تهران بزرگ نیز مسئولیت اجرای طرح ترافیکی داخل شهر مهران را بر عهده خواهند گرفت.

    وی عمده نگرانی پلیس را دغدغه ایمنی سفر زائران عنوان کرد و گفت: برای از بین بردن این نگرانی مصمم هستیم که قانون را با رعایت اصل متانت و ادب در جاده‌های منتهی به مرز اجرایی کنیم.

    پرواز پهپادهای یگان ویژه بر فراز مهران
    فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر از پرواز پهپادهای یگان‌ ویژه برای رصد تردد زوار در مرز مهران خبر داد و به خبرنگار ایسنا در ایلام اظهار کرد:یگان ویژه ناجا علاوه بر عملیات مردم یاری از تجهیزات و امکانات خود برای بهبود و تسهیل تردد زائران اربعین حسینی در مرزهای مهران،شلمچه و چزابه استفاده می‌کند.

    وی بابیان اینکه دو پهپاد یگان ویژه به نام "مولتی روتر" عمودپرواز برای رصد ترافیکی مرز مهران و تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی به پرواز درآمدند افزود: علاوه بر استفاده از سه واحد خودروی نور، سیستم صوت، استفاده از سیستم سوخت‌رسان سیار، تعمیرگاه سیار و ‌تیم سیار پزشکی، این نیرو از دو پهپاد یگان ویژه برای کنترل مسیر زائران در مرز و بررسی ترافیک موجود به‌منظور تسهیل در تردد زائران اربعین حسینی بهره می‌برد.

    کرمی خاطرنشان کرد: این دو پهپادی که هم‌اکنون بر فراز مهران در حال پرواز هستند بومی بوده و ساخت متخصصان ایرانی است.

    ارائه خدمات بهداشتی درمانی توسط مرزبانی به زائران
    سرهنگ دکتر "دهدشت حیدری" معاون بهداری مرزبانی با اشاره به حضور ویژه تیم پزشکی مرزبانی در مسیر تردد زوار اربعین حسینی از استقرار سه پایگاه ثابت امداد پزشکی و چهار اکیپ سیار خدمات پزشکی خبر داد و گفت : معاونت بهداری مرزبانی ناجا در راستای ماموریت های محوله و خدمات رسانی به هموطنان با حضور پر رنگ در سه مبادی مرزی، سه پایگاه امدادی ثابت را با ایجاد چادر امدادی و امکانات مورد نیاز پزشکی در استان خوزستان و ایلام مستقر کرده است .

    وی افزود: همچنین این معاونت در جهت خدمات هر چه بهتر به زائران عتبات با در نظر گرفتن چهار اکیپ امدادی سیار در قالب تیم های واکنش سریع ، متشکل از پزشک ، پزشک یار و آمبولانس مجهز در مسیر تردد زوار، آماده ارائه خدمات رسانی امدادی است.

    معاون بهداری مرزبانی ناجا ادامه داد: نظارت ویژه و مستمر در تامین آب شرب و سالم بهداشتی در طول مسیر زوار، نظارت بهداشتی بر اماکن طبخ و توزیع مواد غذایی ، نظارت بر خوابگاه ها و اقدام به سم پاشی جهت دفع حشرات موذی ، نظارت و بازدید مستمر از واحد های تابعه جهت آمادگی و خدمات پزشکی و امدادی، از عمده وظایف این معاونت در مسیر های حرکت زائران در مرزهای غربی می باشد.

    دکتر حیدری تصریح کرد: در جلسات متعدد و هماهنگی توسط بهداری مرزبانی با بیمارستان های منطقه، بیمارستان های سپاه ، ارتش و نیز دانشگاه علوم پزشکی تفاهم نامه همکاری امضاء شده است.

    وی گفت: بهداری مرزبانی در راستای اقدامات پیشگیرانه و محافظتی جهت جلو گیری از شیوع بیماری های بومی و فصلی ،نسبت به اجرای طرح واکسیناسیون آنفلوآنزای فصلی اقدام کرده است.

    رصد هوایی مرز مهران
    سردار "حبیب الله جان نثاری" جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر از اجرای طرح تقویت اقتدار قرارگاه ظفر با رمز "یا اباعبدالله الحسین(ع)" در شهرمرزی مهران خبر داد و در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنادر ایلام با تأکید بر اشراف اطلاعاتی کامل نیروهای قرارگاه ظفر به تمام‌مسیرهای منتهی به مرز خروجی مهران افزود: این طرح باهدف نمایش اقتدار و توانمندی نیروهای یگان ویژه در راستای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی، طرح‌ریزی و اجرا می‌شود.

    جانشین فرمانده قرارگاه عملیاتی ظفر همچنین از اجرای طرح پروازی ویژه اربعین در شهر مهران خبر داد و افزود: یگان ویژه آمادگی انجام هرگونه مأموریت محوله و پشتیبانی از دیگر پلیس های تخصصی را دارد و با توجه به ورود حجم انبوه عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) به شهر مهران، طرح پروازی جایروپلن های نظارتی نیز انجام خواهد گرفت.

    وی تصریح کرد: در کنار گشت های زمینی، فضای عمومی شهر مهران به طور مستمر از طریق گشت های هوایی نیز رصد خواهد شد.

    افزایش لحظه به لحظه خیل" عاشقان حسینی" در پایانه مرزی مهران
    سرهنگ محمد طراقیه فرمانده یگان دوم یگان های ویژه ناجا نیز ضمن اعلام آمادگی و خدمات رسانی به موقع و تأمین نظم و امنیت کارکنان یگان‌های ویژه به زائران سیدالشهدا(ع) تا آخرین ساعات خروج از کشور، بیان کرد: قرارگاه عملیاتی ظفر با همیاری و کمک همه دستگاه های خدماتی استان ایلام و استان های مجاور، لحظه ای در خدمات رسانی و تأمین نظم و امنیت زائران شرکت کننده در مراسم اربعین سرور و سالار شهیدان درنگ نخواهند کرد.

    فرمانده یگان دوم یگان های ویژه ناجا در خاتمه با بیان اینکه لحظه به لحظه بر حجم زائران در پایانه مرزی مهران افزوده می‌شود، تاکید کرد: از همه زائران و عاشقان حضرت سید الشهدا(ع)، خواهشمندیم با توجه به حجم تردد و ازدحام جمعیت با خادمین آنها در قرارگاه ظفر که مسئولیت نظم و امنیت و هرگونه خدمات رسانی زائران را برعهده دارند، همکاری لازم را به عمل آورند تا بدون هیچ گونه مشکلی به عتبات عالیات مشرف شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو