فونیکسریمکسبهتام

ویژگی‌های رانندگی در هوای بارانی

عصر خودرو- رانندگی در شرایط بارانی،‌ ویژگی‌های خاص خود را دارد، در این شرایط به دلیل کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین،‌ سرعت جریان ترافیک به حداقل می‌رسد.

ویژگی‌های رانندگی در هوای بارانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از فارس،  رانندگی در شرایط بارانی،‌ ویژگی‌های خاص خود را دارد. در این شرایط به دلیل کاهش اصطکاک سطح اتکای لاستیک خودروها با زمین،‌ سرعت جریان ترافیک به حداقل می‌رسد و از طرف دیگر به علت شرایط بارانی بسیاری از شهروندان به استفاده از خودروهای شخصی تمایل بیشتری پیدا می‌کنند که این امر موجب افزایش حجم ترافیک می‌شود.

    علاوه بر این در شرایط بارانی تصادفات متعددی به وقوع می‌پیوندد که جریان ترافیک را غیر عادی می‌کند. این در حالی است که سطح راه‌ها دچار آب گرفتگی شده که به نوبه خود بر جریان روان ترافیک تأثیر می‌گذارد؛ کاهش محدوده دید، از دیگر مشکلاتی است که رانندگان را تهدید کرده و لزوم احتیاط و دقت بیشتر آنان را ایجاب می‌کند.

    بنابراین توصیه می‌شود که شهروندان، در این مواقع از سفرهای غیر ضروری اجتناب کرده و حتی الامکان از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند، حتماً‌ با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و فاصله طولی و عرضی مناسب با خودروهای جلو و مجاور خود را بیش از پیش حفظ کنند، هنگام شروع بارندگی سطح آسفالت بسیار لغزنده است، بنابراین از ترمز زدن‌های ناگهانی در این شرایط جداً پرهیز نمایند؛ از سلامت برف‌پاک‌کن‌ها و از پر بودن مخزن آب شیشه شورها اطمینان داشته باشند.

    از تغییر مسیرهای ناگهانی به علت وجود آبگرفتگی‌ها جداً اجتناب کنند، از توقف‌های بی‌مورد که منجر به سد معبر و تغییر مسیر رانندگانی شود خودداری کنند. رانندگان باید بیش از پیش به عابران پیاده توجه کرده و طوری رانندگی کنند که ضمن رعایت حق تقدم عبور، از پاشیده شدن آب و گل و لای بر روی آنها جلوگیری کنند؛ به دلیل کاهش محدوده دید، با روشن کردن چراغ‌های کوچک، احتمال وقوع حادثه را به حداقل برسانند.

    سرهنگ مراد مرادی معاون آموزش و فرهنگ ترافیک

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو