فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

سالانه ۵۰۰ خودرو فرسوده به تاکسیرانی اصفهان اضافه می‌شود

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: سالانه ۵۰۰ خودرو فرسوده به تعداد تاکسی‌های شهر اصفهان اضافه می‌شود.

سالانه ۵۰۰ خودرو فرسوده به تاکسیرانی اصفهان اضافه می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علیرضا صلواتی  با انتقاد از رویکرد دولت نسبت به ارائه تسهیلات برای خرید اقساطی خودرو اظهار داشت: در حال حاضر حدود 120 هزار خودرو در سطح کشور برای فروش پیش‌ ثبت‌نام شده و این در حالی است که اگر این تسهیلات در اختیار حمل و نقل عمومی قرار می‌گرفت اتفاقات بهتری انجام می‌شد.

    وی در ادامه با اشاره به وجود یک هزار و 700 خودروی تاکسی پیکان در حمل و نقل عمومی شهر اصفهان ابراز داشت: همچین حدود دو هزار و 700 خودروی سال 84 و ما قبل آن نیز در ناوگان حمل و نقل عمومی شهر اصفهان وجود دارد در حالی که خودروهای بالای 10 سال باید از این ناوگان خارج شوند.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه سالانه 500 خودرو فرسوده به تعداد تاکسی‌های شهر اصفهان اضافه می‌شود، بیان داشت: این در حالی است که در سال‌های 92 و 93 هیچ کمک دولتی برای خروج تاکسی‌های فرسوده از سوی دولت دریافت نکردیم.

    وی با اشاره به اینکه بین هشت تا 10 هزار خودروی پیش‌فروش شده به شهر اصفهان وارد می‌شود، اضافه کرد: این امر افزایش خودروهای شخصی سطح شهر اصفهان را به دنبال خواهد داشت که برخلاف فرهنگسازی‌های صورت گرفته در خصوص کاهش استفاده شهروندان از خودروی شخصی است.

    صلواتی با بیان اینکه اگر تسهیلات پیش فروش خودرو به تاکسیرانی کلانشهرها داده می شد می‌توانستیم به خوبی نوسازی ناوگان تاکسیرانی را داشته باشیم، اظهار داشت: در حال حاضر متوسط عمر ناوگان حمل و نقل عمومی در شهر اصفهان 7.6 سال است و از این رو از استانداردهای تعریف شده فاصله داریم.

    وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح شهر اصفهان 15 درصد سهم سفر را تاکسیرانی به خود اختصاص داده است، افزود: چنانچه این تسهیلات به تاکسیرانی واگذار می‌شد در حال حاضر می‌توانستیم اقدامات خوبی را در کاهش آلاینده‌ها با توجه به خروج خودروهای فرسوده انجام دهیم.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه ارائه تسهیلات برای پیش‌فروش خودرو گرهی را به کلاف سردرگم وضعیت حمل و نقل در کشور اضافه کرد، گفت: در این راستا لازم بود که این اتفاق کارشناسانه‌تر باشد تا شرایط بهتری را هم برای خودروسازان و هم برای محیط زیست و بانک‌ها رقم می‌زدیم.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته ارائه تسهیلات برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی به صفر رسیده است، افزود: در بخش اتوبوسرانی نیز سهم دولت از پرداخت بلیت بین 10 تا 15 درصد این تسهیلات پرداخت می‌شود.

    صلواتی در ادامه با اشاره به اینکه با شرکت‌های خودروسازی در خصوص نوسازی ناوگان رایزنی‌ها را داشته‌ایم، گفت: مشکل عمده ما در بخش نبود تسهیلات است، که این امکان هنوز فراهم نشده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو