فونیکسریمکسبهتام

مدیرعامل ایران خودرو تشریح کرد:

جزئیات دور جدید همکاری ها با پژو

شرط ایران خودرو برای ادامه همکاری با رنو

عصر خودرو- مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو با تشریح جزئیاتی از دور جدید همکاری‌های این شرکت با پژو اعلام کرد که این شرکت فرانسوی با ۲۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری، همکاری‌های خود را با ایران از سر می‌گیرد و پنج محصول را تا ۱۸ ماه آینده به تولید خواهد رساند.

جزئیات دور جدید همکاری ها با پژو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  اقتصادنیوز، هاشم یکه‌زارع در گفت‌وگویی تفصیلی با مجله «تجارت فردا»، در خصوص نتیجه مذاکرات این شرکت با پژو گفت: بر اساس مذاکراتی که با رئیس گروه پژو- سیتروئن داشتیم، قرار است شرکتی ایجاد می‌کنیم که 50 درصد سهامدار آن ما و 50 درصد دیگرش پژو سیتروئن است. مدیرت ان هم به گونه‌ای خواهد بود که دو سال مدیرعامل از طرف آنها و رئیس هیات‌مدیره از طرف ما انتخاب می شود و دو سال بعد هم بالعکس آن صورت می‌گیرد.

    او با اشاره به اینکه پژو بحث غرامت را حل کرد‌ه‌ایم، گفت: مذاکرات ما با پژو به نفع کشور است و اگر اغراق نباشد این قرارداد در صورت امضا بدجوری به نفع ایران است.

    او در پاسخ به این پرسش که اولین محصول جدید پژو از دل این قرارداد چه زمانی وارد بازار خواهد شد؟ افزود: از موقعی که قرار داد امضا شده و شرایط برجام هم مهیا شود، تقریباً بین 15 تا 18 ماه دیگر محصولات حاصل از این قراردا روانه بازار خودرو خواهد شد.

    مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو افزود: قرار شده 500 میلیون یورو برای ایجاد این شرکت سرمایه‌گذاری شود تا در این دور از همکاری‌ها پنج خودرو پژو 301، 208، 2008، 508 و 5008 در ایران به تولید برسد.

    یکه زارع گفت: ما بر اساس این دور از همکاری‌ها 30 درصد محصولاتی را که با شراکت پژو به تولید می‌رسانیم از طریق شبکه پژو به کل دنیا صادر خواهیم کرد. تفاهم دیگری هم که با پژو داشته‌ایم این بوده است که در سه مقوله کیفیت، خدمات پس از فروش و مراکز تحقیق و توسعه تیمی از پژو در ایران مستقر شوند و در این مورد به کارکنان ما آموزش لازم را بدهند. در حقیقت در دور جدید همکاری ما با پژو انتقال تکنولوژی به معنی واقعی صورت می‌گیرد.

    مدیر عامل گروه صنعتی ایران خودرو با بیان اینکه رنو به عنوان شریک سوم تجاری با این شرکت به همکاری‌های خود ادامه خواهد داد، گفت: استراتژی رنو این است که هم با سایپا کار کند و هم با ایران‌خودرو. اما شرط ما برای ادامه همکاری تولید محصول مستقل است نه محصول مشترک در قالب شرکت مشترک.

    او افزود: البته در این باره ممکن است سیاست‌های وزارتخانه با ما فرق داشته باشد اما چارچوب ما همان سیاست‌های وزارتخانه است. ولی ما، در رنو، سه چهار نوع محصول انتخاب کرده‌ایم، که آنها هم مانند پژو، باید بیایند اینجا با ما جوینت‌ونچر شوند و به سمتی برویم که محصول با تیراژ بالا تولید شود. ولی شکل همکاری با رنو کمی با نوع همکاری ما با پژو فرق خواهد داشت.

    متن کامل این گفت‌وگو را که در آن به جزئیات بیشتری در خصوص سرنوشت ایران‌خودرو در بازار سرمایه و برنامه ریزی در خصوص تولید محصولات جدیذ و انتخاب شریک چهارم از بین دو شرکت فیات و فولکس است را می‌توانید در شماره جدید مجله «تجارت فردا» بخوانید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو