فونیکسریمکسبهتام

داستان مرسدس‌های گران‌قیمت کورسی در ایران

عصر خودرو: تا چندی پیش ۲ نسل از مرسدس بنز SL و یک نسل از SLK به عنوان ۲‌محصول اسپرت روباز مرسدس بنز به ایران وارد شدند و توانستند یاد مدل‌هایی همانند SL سری ۱۰۷ و ۱۹۰SL را زنده کنند.

داستان مرسدس‌های گران‌قیمت کورسی در ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، با این حال به دلایلی متعدد دیگر شاهد واردات جدی این دو خودرو نیستیم و نمونه‌های انگشت‌شمار صفرکیلومتر نیز با قیمت‌هایی سرسام‌آور (نسبت به چند سال پیش) در بازار دست به دست می‌شوند.
    با این حال داستان گران‌شدن کروکی‌های سریع و دلفریب مرسدس بنز در کشورمان تنها به این چند سال اخیر محدود نمی‌شود. در اوایل دهه 70 شمسی بود که تعداد بسیار محدودی از نسل R129 کلاس SL به ایران وارد شد.
    این خودرو که در آن زمان یکی از خاص‌ترین اسپرت‌های کشور تلقی می‌شد، با قیمتی سرسام‌آور و در حدود 150 میلیون تومان به فروش می‌رسید که چیزی در حدود 40 برابر قیمت یک خودرو به‌روز و مناسب خانوادگی یعنی دوو ریسر بود! مدتی بعد نیز تعداد اندکی از کلاس تازه‌وارد SLK به ایران وارد شد. این نمونه‌های انگشت‌شمار که تاکنون نیز در کشور دوام آورده‌اند، به خاطر حضوری پررنگ‌تر بسیار حاشیه‌سازتر از SL R129 شدند.
    قیمت این خودروها در سال‌های پایانی دهه هفتاد 250 میلیون تومان عنوان شده که در حدود 50 برابر قیمت آن زمان یک پراید است!

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط