فونیکسریمکسبهتام

توسط یک مخترع ایرانی؛

نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد

عصر خودرو- یک مخترع ایرانی موفق به ساخت نمونه اولیه برف پاک کن هایی شد که می تواند تمام زوایای شیشه را در مدت کوتاهی تمیز کند.

نسل جدید برف پاک کن های خودرو ساخته شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، علیرضا میرحبیبی، مخترع «برف پاک کن های ارتجاعی»  گفت: حدود صد سال است که تمام برف پاک کن ها به همین شکل مانده اند و اینها به صورت زاویه ای شیشه های خودرو را تمیز می کنند.

    وی با اشاره به معایب برف پاک کن های فعلی اظهار داشت: برف پاکن های فعلی قسمت های کناری و وسط شیشه خودرو را به هنگام بارانی و برفی بودن هوا به صورت کامل تمییز نمی کنند و زمانی که برف پاک کن کار نمی کند طوری روی شیشه قرار می گیرد که قسمتی از دید راننده و کمک راننده را می گیرد.

    میرحبیبی با اشاره به برف پاک کن های ابداعی خود، افزود: این برف پاکن طوری طراحی شده که متشکل از یک تیغه است و از سمت راست به سمت چپ حرکت می کند به طوریکه تمام سطح شیشه را در مواقع بارش باران و برف تمییز می کند.

    به گفته وی، این  تیغه می تواند سطح دید راننده و کمک راننده را در عرض 3 الی 4 ثانیه تمییز کند.

    وی عنوان کرد: این تیغه می تواند زمانیکه شرایط آب و هوایی خیلی بارانی یا برفی باشد، به صورت ویژه سمت راننده را در مدت زمان کوتاهی 2 بار تمییز و بعد از آن یک پیمایش سراسری در عرض شیشه انجام دهد. این عملیات می تواند برعکس تنظیم شود.

    وی با بیان اینکه این برف پاکن نمونه خارجی ندارد، گفت: تیغه این برف پاک کن، کشویی و ارتجاعی است و با توجه به ذوزنقه ای بودن شیشه خودرو ها و کارکرد این برف پاک کن، می توان گفت تمام زوایای شیشه تمیز می شود. همچنین این تیغه طوری بر روی عرض شیشه خودرو قرار می گیرد که جلوی دید راننده را نگیرد.

    وی تاکید داشت: از این برف پاک کن می توان در خودرو، کشتی، هواپیما و انواع خودروها استفاده کرد.

    این طرح ثبت اختراع شده و به تایید سازمان پژوهش های علمی و صنعتی نیز رسیده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو