فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۲۵»

معاینه فنی مزاحم است یا عامل کاهش ۲۳ درصدی آلودگی هوا؟

عصر خودرو- مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت: یکی از موارد مورد نیاز برای ثبت نام در سامانه طرح ترافیک، اخذ معاینه فنی و ورود شماره گواهی معاینه فنی در سامانه است و متقاضیان با توجه به شروع ثبت نام از دی ماه باید هرچه سریع تر نسبت به اخذ معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند.

معاینه فنی مزاحم است یا عامل کاهش ۲۳ درصدی آلودگی هوا؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، ولی آذروش مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، با توجه به افزایش آلودگی هوا در چند روز گذشته تأکید کرد: یکی از آزمون های مهم که در مراکز انجام می شود، تست آلایندگی خودرو است. سلامت و یا عدم سلامت و کارکرد صحیح خودروها در این آزمون براساس حدود مجازی که سازمان حفاظت محیط زیست تعیین کرده و به مراکز معاینه فنی در سرتاسر کشور ابلاغ شده، مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    او با اشاره به اینکه اکنون 27 درصد از مردودی خودرو مربوط به این آزمون می شود. گفت: بقیه آزمون ها نیز می تواند به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در کاهش آلودگی هوا تاثیر گذار باشد. توقف خودرو به علت نقص در حاشیه راه ها عامل ایجاد اختلال در روانی ترافیک و به طبع افزایش آلودگی هوا در سطح شهر می شود. همچنین خرابی ترمز و یا ایراد بسیار جزئی خرابی چراغ های ترمز می تواند موجب رخ دادن یک تصادف و انباشت خودرو ایستاده در یک ترافیک سنگین شود. بدون تردید علاوه بر خودروهای کاربراتوری که 45 درصد از آلودگی هوای شهر تهران به علت تردد این خودروهاست، وجود ترافیک در شهر یکی از مهمترین عوامل افزایش آلودگی هوا است. او گفت: در این حجم بالای ترافیک در شهر به علت افزایش مدت کارکرد و توقف و حرکت متوالی وسایل نقلیه به خصوص در فصل زمستان، تنها یک روز کافی است که هوا در وضعیت ناسالم قرار گیرد.

    دبیر معاینه فنی کلان شهرهای کشور با اشاره به نقش 23 درصدی انجام معاینه فنی در کاهش آلودگی هوا گفت: با توجه به تاثیر مستقیم انجام معاینه در کاهش آلودگی هوا و تصادفات، شهروندان باید بحث معاینه فنی را فارغ از اینکه انجام سالیانه آن یک الزام قانونی است بسیار جدی بگیرند.

    او افزود: در شرایط موجود همکاری و مشارکت شهروندان در رعایت قانون و احساس مسئولیت افراد جامعه نسبت به همدیگر تنها راه بیرون رفت از معظل آلودگی هوا است. شهروندان باید در ارتباط با انجام معاینه فنی به درجه ای از آگاهی برسند که بدون اجبار و ترس از برخورد سلبی، در سال چندین بار، بعد از هر تعمیر خودرو و یا قبل از مسافرت برای کنترل وضعیت خودروی خود به یکی از مراکز معاینه مراجعه کنند.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی با اشاره به آخرین مصوبه یک صدو بیست و دومین جلسه شورای ترافیک شهرهای کشور که به ریاست وزیر کشور برگزار شد، گفت: براساس تصمیم گیری  انجام شده، در این جلسه خودرها برای تردد در محدوده زوج و فرد ملزم به داشتن معاینه فنی هستند. قرار است پلاک خودروهای فاقد معاینه فنی توسط دوربین های ثبت پلاک در این محدوده ثبت و به صورت سیستماتیک و مکانیزه با اتصال به سامانه معاینه فنی و پلیس جریمه و اعمال قانون شوند.

    به گفته آذروش، پلیس راهور مکلف است براساس آخرین مصوبه هیات وزیران و این تصمیم اتخاذ شده در وزارت کشور تمامی خودروهای فاقد معاینه فنی در محدوده زوج و فرد را که در حال تردد هستند، اعمال قانون کند.

    مدیر عامل ستاد معاینه فنی در پایان به شهروندان توصیه کرد، با توجه به افزایش مراجعات در ماه های پایانی سال هرچه زودتر نسبت به انجام و اخذ معاینه فنی خودرو خود اقدام کنند. اکنون مراجعان با صرف زمان کمتر از 15 دقیقه در صورت سلامت خودرو، موفق به اخذ معاینه فنی می شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط