فونیکسریمکسبهتام

طرح شکایت مشترک هزاران کره ای علیه شرکت «فولکس واگن»

عصر خودرو- در پی تشدید احساسات شهروندان کره ای علیه شرکت آلمانی فولکس واگن، هزاران نفر از مردم این کشور در واکنشی هماهنگ اقدام به طرح دعوی علیه این غول خوروساز در مراجع قضایی کشورشان کردند.

طرح شکایت مشترک هزاران کره ای علیه شرکت «فولکس واگن»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، اقدام اخیر مردم کره جنوبی بر علیه این شرکت خودروساز آلمانی در حالی صورت می گیرد که دولت سئول نیز پیشتر به دلیل رسوایی این شرکت، اقدام به جریمه فولکس واگن کرد و دستور داد تمامی محصولات معیوب این شرکت از سراسر کشور جمع آوری شود.
    مسئولان شرکت فولکس واگن اقرار کرده اند در 11 میلیون خودروی دیزلی نرم افزاری را نصب کرده است که برای دستکاری میزان آلایندگی واقعی خودرو و تقلب در تست های آلایندگی طراحی شده است.
    گزارش های حاکیست، بیش از 3 هزار نفر از خریداران محصولات این شرکت خودروسازی در کره جنوبی در اقدامی هماهنگ مشغول تهیه کیفرخواستی برای طرح دعوی در مراجع قضایی کشورشان علیه این شرکت آلمانی هستند تا از این طریق علاوه بر لغو خرید خودرو، هزینه هایی را که بابت خرید خودرو پرداخت کرده اند، دریافت کنند.
    خبرگزاری یونهاپ کره گزارش داد: تاکنون 3200 شهروند کره ای به طرح شکایت مشترک از شرکت فولکس واگن و برند تشریفاتی آن یعنی «آئودی» پیوسته اند.
    پس از افشای اقدام این شرکت خودروساز آلمانی در بکارگیری مخفیانه نرم افزاری برای تغییر آمار انتشار گازهای گلخانه ای در خودروهای دیزلی، میزان منتقدان و شاکیان این شرکت در کره جنوبی به طرز غیرقابل انتظاری افزایش یافته است.
    «ها جون سونگ» از وکلای کره ای این پرونده گفت: تاکنون 3 هزار و 200 شهروند این کشور اقدامات قانونی علیه فولکس واگن را انجام داده اند و این تعداد همچنان رو به افزایش است.
    وی تصریح کرد که این شرکت خودروساز با تلاش در جهت فریب مشتریان کره ای خود، خشم عمومی را در این کشور بر انگیخته است.
    این در حالی است که گزارش رسانه های غربی حاکی از آن است که بنا بر تصمیم مدیران فولکس واگن، این شرکت آلمانی و برند دیگر آن یعنی «آئودی» جبران خسارت برای مشتریان آمریکایی از طرقی چون تعمیرات رایگان و پرداخت حدود هزار دلار جریمه به هر مالک خودرو را در دستور کار خود قرار داده اند.
    هر چند که موضوع پرداخت غرامت به مشتریان ازسوی این شرکت در سایر نقاط جهان از جمله کره جنوبی نیز تائید شده است اما بر اساس این گزارش بسیاری از مشتریان کره ای معتقدند فولکس واگن در مواجهه با مشتریان خود جانب عدالت و بی طرفی را رعایت نمی کند.
    در روز بیست و ششم نوامبر سال جاری میلادی و در پی افشای رسوایی این شرکت خودروساز در خصوص گازهای گلخانه ای، وزارت محیط زیست کره جنوبی به شرکت فولکس واگن دستور داد تا اقدامات لازم را برای جمع آوری 125 هزار دستگاه خودرو از سطح این کشور را انجام دهد.
    پس از آمریکا، کره جنوبی دومین کشوری است که فولکس واگن را به دلیل عدم اعلام صحیح سطح آلایندگی محصولاتش جریمه می کند.
    وزیر محیط زیست کره جنوبی میزان این جریمه را 14.1 میلیارد «وون» (معادل 8 میلیون پوند) اعلام کرد که در نوع خود بیشترین میزان جریمه در این اقتصاد چهارم آسیا است.
    کارشناسان عقیده دارند، آنچه کره انجام می دهد کاملا مشابه اتفاقاتی است که در نقاط دیگر جهان رخ داده چرا که در کشورهای دیگری مثل آلمان و ایالات متحده نیز شاهد فراخوان دستوری خودروها هستند.
    کره جنوبی تصمیم گرفته که خود آزمایشات مربوط به آلایندگی خودروهای دیزلی فولکس را انجام دهد.
    همچنین این کشور اعلام کرده که آزمایشات را تا ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت) سال آینده بر روی محصولات 15 خودروساز دیگر نیز انجام می دهد و تطابق آن ها با قوانین آلایندگی را بررسی می کند.
    پیشتر نیز منابع قضایی اسپانیا اعلام کردند که دادستانی دادگاه ملی اسپانیا، آغاز تحقیقی قضایی را به اتهام فساد مالی علیه فولکس واگن درخواست کرده است.
    همچنین گفته شده سرمایه گذاران این شرکت خودروساز نیز قصد دارند ادعای حقوقی 40 میلیارد یورویی (45.4 میلیارد دلار) را علیه فولکس واگن به دلیل رسوایی تقلب این شرکت در تست های آلایندگی مطرح کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو