فونیکسریمکسبهتام

سفر دور دنیای خانواده کانادایی با لندرور و توقف یک روزه در زنجان

عصر خودرو- خانواده جهانگرد کانادایی در اقدامی کم‌نظیر اقدام به سفر دور دنیا از کانادا تا سنگاپور کردند که در این سفر توقف کوتاهی در زنجان داشتند.

سفر دور دنیای خانواده کانادایی با لندرور و توقف یک روزه در زنجان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سفر دور دنیای یک خانواده پنج نفره از کانادا به سنگاپور با یک ماشین قدیمی به ایستگاه زنجان رسید و آنها یک روز سرد پاییزی را در شهری در جاده ابریشم تجربه کردند.

    «ری‌هایلند» (Reyhyland) و همسرش «مارین» (Marianne) به همراه سه فرزندش در اقدامی عجیب و جالب سفری را از کانادا با یک لوندرور قدیمی با قدمت 60 سال آغاز کردند و قصد دارند با عبور از کشورهای مختلف آمریکایی، اروپایی و آسیایی به سنگاپور عزیمت کنند.

    این خانواده پنج نفره اهل کانادا و ساکن ونکوور هستند و با یک لندرور قدیمی که قادر به حرکت با سرعتی بین 50 تا 60 کیلومتر بر ساعت هست، به شهرها و کشورهای مختلف سفر ‌می‌کنند.

    ری‌هایلند در حالی که چمدانها و وسایل خود را در ماشین جاسازی کرده و آن را قفل و زنجیر می‌کرد، با لحنی طنزآمیز گفت: این ماشین آنقدر قدیمی است که برای بستن آن در هنگام سفر مجبورم به آن قفل بزنم و همسرم همیشه به من می‌گوید، «خوبی این ماشین این است که کسی آن را نمی‌دزدد».

    مارین در مورد سفر خانواده‌اش به دور دنیا با یک ماشین قدیمی می‌گوید: ما کانادا را به مقصد سنگاپور ترک کرده و تاکنون پس از ترک کانادا تا ایالات متحده آمریکا رانندگی کردیم و از آنجا به سمت اروپا پرواز کرده و پس از سفری که با کشتی به لندن داشتیم، از کشورهای فرانسه، ایتالیا، یونان و ترکیه با ماشین عبور کرده و به ایران رسیدیم.

    مارین می‌گفت که از مرز بازرگان وارد ایران شدند و در شهرهای ماکو، تبریز و زنجان توقف داشتند و در حالی که مشغول جمع کردن وسایل و جاسازی آنها در ماشین بود، گفت: ما می‌خواهیم از زنجان به سمت تهران برویم و شاید از شهرهای اصفهان و حتی شیراز برای بازدید از آثار تاریخی پرسپولیس دیدن کنیم.

    این خانواده ماجراجوی پنج نفره کشورهای هند، میانمار، تایلند، مالزی و در نهایت سنگاپور را مقصدهای بعدی خودشان عنوان کردند.

    آنها هدف از سفر خود به دور دنیا با ماشین را این چنین عنوان کردند: « در سال 1995 میلادی یک گروه از دانش‌آموزان انگلیسی تصمیم گرفتند با ماشین لندرور به دورترین نقطه‌ای که می‌توانند، رانندگی کنند. در آن سال دورترین نقطه‌ای که آنها می‌توانستند بروند، سنگاپور بود و تا آن زمان کسی این اقدام را انجام نداده بود.

    الان ما در سال 2015 میلادی و در شصتمین سالگرد این اتفاق تصمیم گرفتیم مانند آنها سفری را با ماشین مشابه ترتیب بدهیم البته با این تفاوت که در مسیر نمی‌توانیم به کشور سوریه برویم و از حرکت از بلوچستان و پاکستان صرف نظر می‌کنیم و از مسیر بندرعباس به دبی می‌رویم.

    مارین در مورد حضورشان در ایران و زنجان ابراز کرد: ما فقط یک شب در زنجان اقامت داشتیم و دیروز از تبریز به سمت زنجان حرکت کردیم و به دلیل سرعت پایین ماشین ساعت 6 عصر به این شهر رسیدیم و متأسفانه نتوانستیم از مراکز دیدنی این شهر بازدید کنیم و به محض ورود به شهر پلیس، خیلی خوب ما را به یک هتل راهنمایی کرد.

    وی افزود: سفر با این ماشین قدیمی خیلی سخت است چرا که خیلی آرام حرکت می‌کند و برای ما که پنج نفر هستیم خیلی کوچک است. این ماشین بسیار سرو صدا می‌کند و مدام خراب می‌شود اما با وجود اینکه این روزها مردم قادر به تعمیر ماشین با قدمت 60 سال نیستند، ما توانستیم در تبریز تعمیرکاری پیدا کنیم که ماشینمان را به خوبی تعمیر کند.

    ری‌هایلند در مورد سفر با ماشین قدیمی لندرور بیان کرد: خوبی سفر با یک ماشین قدیمی این است که خیلی جلب توجه می‌کند و مردم در خیابانها و بزرگراهها به ما دست تکان می‌دهند و دوست دارند با ما هم‌صحبت شوند در حالی که کسی به خودروهای لوکس و جدید توجه نمی‌کند.

    خانواده کانادایی، ایرانی‌ها را مردمی خونگرم، مهربان و دوست‌داشتنی عنوان کردند به طوریکه ری‌هایلند شگفت‌زده از مهمان‌نوازی ایرانی‌ها گفت: مردم ایران به ما پیشنهاد می‌کنند که در خانه آنها اقامت کنیم، چیزی که در هیچ کجای دنیا نمونه آن را ندیده‌ام.

    ری‌هایلند که نخسیتن حضور خود در ایران را تجربه می‌کند، می‌گوید: من شگفت‌زده هستم چرا که مردم در غرب تصور می‌کنند ایران مکانی ترسناک است و خیلی از مردم ایران نیز دید کامل و روشنی از جایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، ندارند و این برای من جالب است که می‌توانم این موضوعات را در هر دو طرف به اشتراک بگذارم.

    وی افزود: ایران خیلی مدرن‌تر از آن چیزی است که انتظار داشتم و در واقع تلفیقی از سنت و مدرینته است و برای کسانی که به تاریخ علاقه‌مند هستند، مکانی است که آن را درک می‌کنند و نیز شکل یافته از اقوام مختلف و مکانی بین‌المللی است به طوریکه دیروز به مرکز خریدی در زنجان رفته بودیم و مانند این بود که در پاریس یا نیویورک قدم می‌زدیم و تقریبا با مدرنی همان جا بود.

    حضور فعال بانوان ایرانی در جامعه از موارد قابل توجه برای مارین بود به طوریکه در این باره اظهار داشت: در این سفر بانوان ایرانی را در نقشهای متفاوتی مشاهده کردم به طوریکه در تبریز راهنمای موزه یک زن بود یا در پرس تی‌.وی گوینده خبر یک خانم است و حتی شما یک خبرنگار خانم هستند.

    ری‌هایلند نیز در این باره ابراز کرد: در غرب صحبتهای زیادی می‌شود که بانوان نقش ثانویه را در جامعه بازی می‌کنند حتی در ترکیه زنان کمتری را نسبت به ایران در موقعیتهای مختلف دیدیم اما در ایران زنان بیشتری را می‌بینیم که در جامعه تأثیرگذار هستند.

    سه فرزند این خانواده که در جهانگردی با خودروی قدیمی پدر و مادر خود را همراهی می‌کنند، با همراه داشتن کتابهای درسی، در ماشین، هتل ونیز در حال اقامت در مکانهای مختلف از طریق اینترنت به تبادل اطلاعات و تحصیل می‌پردازند.

    آنها در حالی که سفر بر لندرور شده و قصد عزیمت از زنجان به تهران را دارند می‌گویند: ما به دلیل سفر فشرده خود به دور دنیا زمان زیادی برای حضور در ایران نداریم با این حال به علت آشنایی با مردم مهربان ایران به طور حتم دوباره به این کشور سفر می‌کنیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو