فونیکسریمکسبهتام

جولان خودروهای تاریخ مصرف گذشته در پایتخت

عصر خودرو- با گذشت نزدیک به سه دهه هنوز شاهد تردد مینی بوس های پیر و تاریخ مصرف گذشته در سطح شهر هستیم، مینی بوس هایی که دیگر جانی برای تردد ندارند.

جولان خودروهای تاریخ مصرف گذشته در پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، مینی بوس هایی که روزی وظیفه خطیری در ناوگان حمل و نقل عمومی بر دوش داشتند حالا دیگر پیر و فرتوت شدند و نیاز است تا جان دوباره ای به این وسیله نقلیه داد.

    البته با ظهور تکنولوژِی و پیشرفت در حوزه حمل و نقل و دستاورد های مهم در این حوزه، مینی بوس دیگر نظر مسافران را جلب نمی کند و صرفا به یک نوستالوژی تبدیل شده است.

    مسئولان شهری هم در اندیشه جایگزینی مناسبی برای مینی بوس هستند تا از افزایش آلودگی هوا جلوگیری کنند و به همین منظور قرار بر آن شده تا با اسقاط هر مینی بوس، اتوبوسی جایگزین این وسیله نقلیه عمومی قدیمی شود.

    تشکری هاشمی، معاون شهردار در خصوص طرح جایگزینی اتوبوس به جای مینی بوس های فرسوده، گفت: در حال حاضر بالغ بر هزار و 100 دستگاه مینی بوس فرسوده در شهر تهران تردد می کنندکه تمام این مینی بوس های آلاینده بوده و بهتر است از چرخه حمل و نقل عمومی خارج شود.

    وی بیان کرد: ابتدا باید از مالکان این وسیله نقلیه نظرسنجی شود و در صورت موافقت از روش جدید، شهرداری در مورد خروج مینی بوس های فرسوده از 3 روش ارائه کمک بلاعوض و اسقاط خودروی فرسوده، تحویل مینی بوس فرسوده و جایگزینی آن با اتوبوس شرکت واحد، رایزنی و در نهایت اخذ وام کم بهره از بانک ها استفاده می کند.

    حالا که نبض مینی بوس های پایتخت از تپش افتاده هر چه زودتر باید وارد عمل شویم و گامی بلند در جهت کاهش تصادفات و آلودگی شهر برداریم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو