فونیکسریمکسبهتام

رقیب چینی گوگل هم خودروی خودران می‌سازد

عصر خودرو- رقیب چینی گوگل تست نسخه اولیه یک خودروی کاملا خودران را در خیابانهای پکن آغاز کرد.

رقیب چینی گوگل هم خودروی خودران می‌سازد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، در شرایطی که گوگل خودروی خودران خود را از پیچ و مهره اول خودش ساخته است اما شرکت بایدو(غول اینترنتی چین) تصمیم گرفته یک ب ام و GT سری 3 را خریداری و آن را با مجموعه ای از دوربینها، حسگرها و لیزرهای مورد نیاز برای سیستم خودران سازگار کند.

    این سیستم قادر به تشخیص دیگر خودروها، موانع جاده و عابران پیاده است. در طول 18 مایل اول تست ب ام و GT به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت رسید و یک دور U شکل را با موفق انجام داد، به سمت راست و چپ چرخید و تغییر باند انجام داد.

    سیستم خودران بایدو که روی ب ام و GT سری 3 سوار شده تا حد زیادی به نقشه های رانندگی خودکار(HAD) که داده های دقیق سه بعدی را به طور زنده از جاده ها ثبت می کنند و می توانند موقعیت دقیق خودرو را تشخیص دهد متکی است.

    این فن آوری هنوز در مراحل اولیه خود قرار دارد اما بایدو پیش بینی می‌کند اکثریت وسیعی از جاده های چین ظرف پنج تا 10 سال آینده با سیستم HAD نقشه برداری خواهد شد و این امر راه را برای حضور خودروها و اتوبوسهای خودران در خیابانهای این کشور هموار می کند.

    بایدو می‌گوید ساخت یک خودروی خودران در چین سخت تر از دیگر نقاط جهان است.

    وانگ جینگ نایب رئیس بایدو و مدیرعامل واحد تجارت خودروهای خودران که به تازگی در این شرکت ایجاد شده گفت: حضور خودروهای کاملا خودران در جاده های ترکیبی چالش برانگیز است و این پیچیدگی در جاده های چین و با توجه به رفتارهای غیرقابل پیش بینی رانندگان در این کشور بیشتر می شود.

    این شرکت امیدوار است خودروهای خودران را در آینده نه چندان دور روانه بازار کند اما چارچوب زمانی دقیقی را برای آن ارائه نکرده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو