فونیکسریمکسبهتام

مهلت شش ماهه شورا به شهرداری برای ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت

عصر خودرو- طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در تهران در دویست و شانزدهمین جلسه شورا به تصویب رسید.

مهلت شش ماهه شورا به شهرداری برای ایجاد جایگاه‌های کوچک سوخت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، در دویست و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران، بررسی طرح «الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سوخت‌رسانی در تهران (بنزین و گاز)» در دستور کار اعضا قرار گرفت.

    محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به بررسی طرح اشاره شده، گفت: عدم الزام شهرداری تهران به ارائه برنامه عملیاتی، ایجاد جایگاه‌های کوچک و تک سکو در مصوبات قبلی شورا، رفع کمبود جایگاه‌های سوخت تک سکو در کلانشهر تهران و توسعه متوازن احداث جایگاه‌های سوخت مورد نیاز در سطح کلانشهر تهران و حریم آن، تسهیل در شرایط سوخت‌گیری خودروها و جلوگیری از اتلاف زمان، انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های مترتبه و عدم تعیین بازه زمانی برای اجرایی شدن بندهای مصوبه تشکیل ستاد هماهنگی توسعه و ساماندهی جایگاه‌های سوخت‌رسانی در شهر تهران و ارائه برنامه از دلایل طرح اشاره شده محسوب می‌شود.

    وی با اشاره به ماده واحده طرح الزام شهرداری تهران به ایجاد و تسهیل جایگاه‌های کوچک سخت‌رسانی در تهران گفت: شهرداری تهران مکلف است فهرست اراضی واجد شرایط و مالکیت خود و یا اراضی واقع در شهرک‌ها و مجتمع‌های مسکونی (حداقل دارای 1500 خانوار) و دانشگاه‌ها، بیمارستان‌ها، نهادهای دولتی، انتظامی، عمومی، مجتمع‌های صنعتی و سایر فضاها و اماکن شهری واجد شرایط که به لحاظ کمی دارای جامع هدف قابل توجهی باشند را در چارچوب ضوابط و مقررات موضوعه برای ایجاد و توسعه ایستگاه‌های سوخت‌رسانی کوچک و تک‌سکو جهت عقد قرارداد به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران، شرکت گاز خودروی ایران و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با هماهنگی و همکاری تمامی اعضای ستاد در شهر و حریم تهران، شناسایی و حداکثر ظرف مدت دو ماه پس از ابلاغ این مصوبه به شورای اسلامی شهر ارائه نماید.

    سالاری ادامه داد: شهرداری تهران مکلف است برنامه عملیاتی ایجاد و توسعه ایستگاه‌های سوخت‌رسانی کوچک و تک سکو را بر اساس استانداردهای لازم در اراضی مصوبه ردیف بند یک این مصوبه با هماهنگی و همکاری با تمامی اعضای ستاد موضوع بند «الف» و با استفاده از قابلیت مشارکت بخش خصوصی تا 6 ماه از ابلاغ مصوبه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.

    رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران با اشاره به تبصره ماده واحده طرح اشاره شده تصریح کرد: شهرداری تهران باید از هر گونه مجوز احداث جایگاه سوخت در مجاورت و همسایگی کاربری‌های مهم شهری از جمله فضاهای سبز، مدارس و اماکن عمومی خودداری نماید.

    سالاری با تأکید بر اینکه شورای شهر تهران در گذشته نیز دو مصوبه در خصوص این موضوع داشته است، گفت: قطعاً با اجرای دقیق این مصوبات دغدغه اعضا برطرف خواهد شد.

    به گزارش ایسنا، تندگویان نایب رییس کمیسیون معماری و شهرسازی نیز با بیان اینکه 22 مکان برای شروع این کار از سوی شهرداری معرفی و قرار شد در اختیار وزارت نفت قرار بگیرد، گفت: همچنین در وزارتخانه یک شرکت برای انجام این مهم تاسیس شد.

    وی با بیان اینکه در حال حاضر جایگاه‌داری سود و منفعتی ندارد، گفت: دو هفته قبل با اداره املاک شهرداری جلسه داشتیم و متوجه شدیم که هیچ‌کدام زمین‌ها به وزارت نفت تحویل داده نشده است و این در حالی بود که قرار شده بود 22 جایگاه تا 22 بهمن راه‌اندازی شود اما شهرداری پای تعهدات خود نیست.

    به گزارش ایسنا، در پایان بررسی این طرح به پیشنهاد مهدی چمران رییس شورای شهر تهران مقرر شد با توجه به اینکه مصوبه قدیمی شورا هنوز اجرا نشده است، در این لایحه، تاکید و تاییدی بر مصوبه قبلی شود و 6 ماه زمان به شهرداری برای اجرای این طرح داده شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط