فونیکسریمکسبهتام

کوچک، دوست‌داشتنی، مقاوم، یاریس!

عصر خودرو- یاریس، کوچک‌ترین خودرو تویوتا در بازار ایران که در دو مدل سدان و هاچ بک به بازار عرضه می‌شود، این روزها با نمونه محبوب بازار خودرو کشور تبدیل شده است و خریدارانی که کیفیت تویوتا را در قیمتی پایین‌تر از کرولا می‌خواهند عمده مشتریان این خودرو هستند.

کوچک، دوست‌داشتنی، مقاوم، یاریس!
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» ،یاریس قرار است در رقابت‌های رالی قهرمانی جهان هم شرکت کند تا توانایی‌های خود را در این رقابت سخت نیز به نمایش بگذارد.

    ***

    در سال 2015، طراحی یاریس به‌روز شده است و قسمت جلوی خودرو و عقب آن تغییر کرده‌اند. فضای کابین هم با مواد جدید و باکیفیت، ارتقا یافته است  و تجهیزات جدیدی نیز در کابین خواهید یافت.

    مدل استاندارد و رده متوسط SE به‌صورت 5 درب و با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک ارائه می‌شود. قیمت این مدل از 17620 دلار آغاز می‌شود. این مدل به‌صورت استاندارد با یک سیستم تعلیق اسپرت، جلوپنجره مشبک منحصربه‌فرد، چراغ‌های مه شکن، پروژکتور جلو، چراغ‌های LED، فرمان تند و تیزتر، ترمزهای جلو با دیسک‌های بزرگ‌تر، ترمزهای عقب دیسکی، چرخ‌های آلیاژی 16 اینچی و اسپویلر سقفی عقب قابل خرید است.

    داخل کابین یاریس

    در داخل کابین هم روکش پارچه‌ای و غربیلک فرمان سه‌شاخه با روکش چرم در نظر گرفته شده‌اند. صندلی‌های اسپرت با سطح بالایی از حمایت، حتی در سفرهای طولانی نیز باعث خستگی نمی‌شوند. فضای داخل کابین مخصوصاً در جلو برای افراد بلندقامت هم محدودیتی ایجاد نمی‌کند. در پرداختن به جزئیات نیز دقت شده و کیفیت مواد مورد استفاده نیز به‌وضوح، بهتر شده‌اند. فضای صندلی عقب با توجه به اینکه این یک خودروی جمع‌وجور و کوچک است، معقول و نسبت به سایر همکلاسان خود مناسب‌تر به نظر می‌رسد. فناوری‌های بکار رفته نیز برای مشتریان جوان، جذاب خواهند بود؛ ازجمله نمایشگر لمسی با رابط کاربری کاربرپسند، بلوتوث و ورودی‌های USB و امکان استریم آهنگ‌های صوتی و...

    زیر درب خودرو

    در زیر درب موتور، یک موتور لیتر چهار سیلندر وجود دارد که آشنا به نظر می‌رسد. این موتور قادر به تولید 106 اسب بخار است. جعبه‌دنده یاریس از نوع چهار سرعته اتوماتیک باقابلیت تعویض دستی است که هماهنگی بسیار خوبی با موتور دارد. هماهنگی بین موتور و جعبه‌دنده باعث می‌شود خودرو در هر شرایطی چالاک باشد و فقط با اشاره‌ای بر پدال گاز بتوانید از حداکثر قدرت خودرو استفاده کنید. مصرف سوخت این خودرو به‌صورت ترکیبی 7 ارزیابی می‌شود.

    سیستم تعلیق خودرو

    مدل SE یاریس با ویژگی‌های اسپرتی و نسبت فرمان سریع‌تر، ترمزهای دیسکی و قوی‌تر و همچنین تعلیق اسپرت مک فرسون و استروت در جلو و میله‌های ضد پیچش در عقب، سواری نرم و راحتی حتی در مسیرهای پر پیچ‌وخم کوهستانی به نمایش می‌گذارد. یکی از موارد جالب برای آزمایش‌کنندگان این خودرو، سکوت و آرامش کابین آن بود که استانداردی بالاتر از رقبای ساب کامپکت دارد، به‌گونه‌ای که حتی صدای موتور در سرعت‌های بالا نیز به کابین راه نمی‌یابد.

    فرمان سبک و تحت امر بود که بهترین شعاع گردش در میان رقبا را دارد و به ‏لطف آن می‏توانید با سرعت تمام در بین خودرو‏ها و کوچه‌ها مانور دهید و به‌سادگی در هر فضای محدودی پارک کنید. چسبندگی روی زمین، مانور پذیری بالا، ایزوله بودن مناسب اتاق و ترمزهای قلدر، از دیگر شاخصه‌های فنی یاریس بودند. گویا باید آن را خودرویی برشمرد که از بالاترین برگ خریدهای مهندسی تویوتا در بخش مهندسی فنی و موتوری سود می‌برد.

    برای کسب اطلاعات بیشتر از تویوتا یاریس و شرایط فروش به سایت www.irtoya.com مراجعه نمایید.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو