فونیکسریمکسبهتام

طراحی خودروهای خودران تویوتا شتاب می‌گیرد

عصر خودرو- تویوتا موتور با خرید سهم کوچکی در یک شرکت متخصص در فناوری هوش مصنوعی، به روند طراحی خودروهای خودران شتاب می‌دهد.

طراحی خودروهای خودران تویوتا شتاب می‌گیرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، تویوتا که بزرگترین خودروساز جهان از نظر میزان فروش است، سه درصد سهم در شرکت "پریفرد نت ورکس" را به ارزش یک میلیارد ین (8.2 میلیون دلار) خریداری می‌کند و انتظار می‌رود توافق مذکور برای خرید سهم تا 30 دسامبر نهایی شود.

    این خرید ارزش شرکت "پریفرد نت ورکس" را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. شرکت فانوک که تامین کننده قطعات اپل است، در ماه اوت برای شش درصد از سهم این شرکت 900 میلیون ین پرداخت کرد که ارزش این شرکت را سه ماه قبل به 15 میلیارد ین رسانده بود و با خرید سهم از سوی تویوتا، این شرکت اکنون 33.3 میلیارد ین ارزش خواهد داشت.

    فعالیت این شرکت به عرصه فناوری یادگیری ماشین معطوف است که شامل یادگیری عمیق است و یادگیری عمیق شاخه ای از هوش مصنوعی است که ماشینها را قادر می‌سازد بدون نظارت انسان فرابگیرند.

    "پریفرد نت ورکس" با شرکتهای بزرگ از جمله پاناسونیک، انویدیا و سیسکو سیستمز از زمان تاسیس در سال گذشته همکاری داشته است .

    سرمایه گذاری تویوتا در "پریفرد نت ورکس" در شرایطی اعلام می‌شود که این خودروساز ژاپنی در ماه نوامبر اعلام کرد ظرف پنج سال آینده بیش از یک میلیارد دلار بر روی شرکت نوبنیان "موسسه تحقیقاتی تویوتا" واقع در سیلیکون والی که در ماه ژانویه بطور رسمی آغاز بکار خواهد کرد، سرمایه‌گذاری می‌کند.

    شرکت "پریفرد نت ورکس" از اکتبر سال 2014 با تویوتا شراکت داشته اما دو شرکت جزییات پیشرفتشان را افشا نکرده اند.

    بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، شرکت "پریفرد نت ورکس" قرار است در فضای اختصاص یافته به تویوتا در نمایشگاه محصولات الکترونیکی CES 2016 لاس وگاس، هوش مصنوعی را به نمایش بگذارد که به خودروها کمک می‌کند از تصادف اجتناب کنند.

    تویوتا قصد دارد تا سال 2020 مدلهای خودران را که قادر به حرکت در بزرگراه و تغییر لاین بدون دخالت راننده انسانی هستند، به بازار عرضه کند. این اقدام یک گام فراتر از سیستم دستیار راننده کنونی خواهد بود که به رانندگان کمک می‌کند فاصله با خودروهای دیگر را حفظ کنند و به راحتی پارک نمایند.

    رقابت داغی در عرضه فناوری اتوماتیک به وجود آمده است و علاوه بر خودروسازانی مانند جنرال موتورز و تسلا موتورز، شرکتهای فناوری مانند گوگل هم تحقیقات در زمینه خودروهای بدون راننده را گسترش داده اند. بسیاری از دانشمندان برتر بویژه افرادی که در شرکت گوگل مشغول به کار هستند، معتقدند که هوش مصنوعی کلید اصلی خودروهای خودران واقعی آینده است که صرف نظر از عملکرد راننده از وقوع تصادفات جلوگیری می‌کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو