فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا« ۱۲۵۵»

هوای ۵ کلانشهر در شرایط ناسالم

عصر خودرو- مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تدام پایداری جو در اغلب مناطق کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه است که طی این دو روز کیفیت هوا در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، قم و اراک در وضعیت ناسالم برای کلیه گروه‌های سنی قرار دارد.

هوای ۵ کلانشهر در شرایط ناسالم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، احد وظیفه  به اعلام پیش بینی سه روزه هوای کشور پرداخت و گفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، با گذر امواج ضعیف‌تر از میانی جو کشور، بارش پراکنده برف و باران در برخی نقاط دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال شرق، استان های واقع در دامنه‌های البرز شرقی و شرق سواحل دریای خزر پیش بینی می‌شود.

    وی ادامه داد: روز شنبه با ورود سامانه پرارتفاع، آسمان در اکثر مناطق کشور پایدار پیش بینی می‌شود که پیامد آن تراکم آلاینده‌های جوی و افزایش ذرات معلق در جو خواهد بود که سبب کاهش کیفیت هوا در شهرهای تهران، اصفهان، تبریز، قم و اراک است.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ضمن توصیه به استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پرهیز از ترددهای غیر ضروری و فعالیت در سطح شهر گفت: آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تدام پایداری جو در اغلب مناطق کشور طی روزهای شنبه و یکشنبه است که طی این دو روز کیفیت هوا در این شهرها در وضعیت ناسالم برای کلیه گروه‌های سنی قرار دارد.

    وظیفه با بیان اینکه روز یکشنبه سامانه بارشی جدیدی از جنوب غرب وارد کشور شده و موجب ابرناکی، بارش باران و برف و گاهی وزش باد در جنوب غرب و برخی مناطق جنوب کشور خواهد شد اظهار کرد: بعدازظهر در برخی مناطق غرب، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش پراکنده برف و باران رخ خواهد داد.

    وی افزود: همچنین در برخی مناطق جنوب و جنوب غرب پدیده رعدو برق دوراز انتظار نیست. از اوایل شب یکشنبه نیز با نزدیک شدن شاخه شمالی این سامانه و شمالی شدن جریانات روی دریای خزر ، بارش‌ها روی استان‌های ساحلی دریای خزر شروع می‌شود که روز دوشنبه گستره بارش در برخی مناطق شمال غرب ، دامنه های جنوبی البرز و شمال شرق کشور کشیده خواهد شد.

    مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور ادامه داد: با گذر شاخه جنوبی این سامانه از نیمه شرقی کشور، وزش باد شدید و بارش های پراکنده در برخی مناطق جنوب، شرق و جنوب شرق پیش بینی می‌شود.

    وظیفه با اشاره به اینکه امروز هوای پایتخت کمی ابری در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی و اوایل شب با وزش باد همراه است گفت: فردا نیز هوای تهران کمی ابری، در پاره ای نقاط غبار محلی و با گاهی وزش باد همراه است و در روز یکشنبه نیز هوای تهران کمی ابری در پاره ای نقاط همراه با غبار محلی و اوایل شب با افزایش ابر در ارتفاعات و بارش برف همراه است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو