فونیکسریمکسبهتام

آلوده‌ترین و پاکترین مناطق پایتخت

تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته

عصر خودرو- مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا آلوده ترین و پاک ترین نقاط شهر تهران را اعلام کرد.

تداوم آلودگی هوا تا پایان هفته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرآنلاین، تجمع آلاینده ­های ناشی از بروز پدیده وارونگی دما، بالا رفتن رطوبت هوا و پایدار بودن وضع هوا و عدم بارندگی در چند روز اخیر موجب بروز آلودگی هوای شدید در پایتخت شده است به طوری که امروز میانگین شاخص، عدد 142 را برای آلاینده های شهر تهران نشان می داد. طبق پیش بینی ها، غلظت آلاینده ها همچنان ادامه دارد و طی روزهای آینده افزایش هم خواهد داشت.

    مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوا  در مورد آلوده ترین و پاک ترین مناطق تهران به خبرآنلاین گفت: طبق آن چه ایستگاه های ترافیکی شرکت کنترل کیفیت هوا نشان می دهند، امروز ایستگاه شهرری، دانشگاه شریف و تهرانسر آلوده ترین مناطق شهر تهران بوده اند.
    همچنین ایستگاه های شادآباد در منطقه 11 و منطقه گلبرگ اعداد کمتری از آلاینده ها را به خود اختصاص داده اند.

    به گفته این مقام مسئول در شرکت کنترل کیفیت هوا نسبت به دیروز بر میزان غلظت آلاینده های ازن و دی اکسیدگوگرد اضافه شده و از میزان غلظت آلاینده های منواکسیدکربن ، ذرات معلق کمترازده میکرون وذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون کم شده است . میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از دو و نیم میکرون بالاتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم اکنون به لحاظ آلاینده ذرات معلق کمترازدوونیم میکرون در شرایط ناسالم برای گروههای حساس است.

    آلوده ترین نقاط تهران

    ایستگاه

    شاخص کیفیت هوا

    شهرری

    157

    دانشگاه شریف

    155

    تهرانسر

    153

    پاک ترین مناطق تهران

    ایستگاه

    شاخص کیفیت هوا

    شادآباد(منطقه 11)

    100

    گلبرگ

    120


    به گفته مریم نادری، میانگین شاخص کیفیت هوا امروز عدد 142 را نشان می داد. البته او توضیح داد که این اعداد از ایستگاه های مختلف ترافیکی جمع آوری شده اند که در کنار بزرگراه ها و خیابان های اصلی قرار دارند و اعداد اعلام شده با ایستگاه های مسکونی 10 الی 15 واحد متفاوت است.

    سالمندان و کودکان بیرون نیایند

    رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت هم در این رابطه با تشریح علل مختلف آلودگی هوا گفت: مشکل فعلی شهر تهران که بیش از هر علت دیگری این شهر را تحت تاثیر قرار داده، ذرات زیر 2.5 میکرون است که متاسفانه به دست انسان نیز تولید می‌شوند. هرچند آلودگی ذرات به دنبال ورود ریزگردها از خارج تهران و همچنین خارج از کشور ایجاد می‌شوند، اما در حال حاضر آنچه که بیش از سایر علل، تهران را متاثر کرده است، همین ذرات زیر 2.5 میکرون هستند که توسط عوامل انسانی ایجاد می‌شوند.

    صادق نیت افزود: از سوی دیگر سرمای زیاد هوا نیز باعث می‌شود این آلودگی‌ها در سطوح پایین بیشتر باقی بمانند. در کنار آن مه و رطوبت هوا نیز باعث می‌شود که مجموعا کاهش دید و تشدید آلودگی هوا احساس شود و همین امر نگرانی را بیشتر کند. البته در حال حاضر برخی عوامل آلاینده نظیر CO جای نگرانی ندارند. آلودگی‌های سال‌های قبل با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، کاهش یافته است. اما در مورد مسائل جدید باید توجه همه‌جانبه از سوی ارگان‌های ذی‌ربط صورت گیرد.

    به گفته او هوای پایتخت ناسالم برای گروه های حساس است که در این مناطق علاوه بر بیماران حساس مانند بیماران قلبی، ریوی، کودکان و سالمندان، سایر افراد سالم نیز فعالیت‌شان در خارج از منزل را به حداقل کاهش داده و از انجام فعالیت‌های سنگین در فضای باز و همچنین قرار گرفتن در فضای باز به مدت طولانی خودداری کنند.

    آلودگی فعلا ماندگار است

    معاون توسعه و پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور ضمن اشاره به تداوم روند افزایش آلودگی هوای تهران، از وضعیت ناسالم هوا برای همه گروه‌های جامعه برای روز آینده خبر داد و افزود: روز دوشنبه به سبب وزش باد شاخص آلایندگی تهران کاهش می‌یابد.

    او با بیان اینکه وضعیت ناسالمی هوای تهران تا روز آینده، (یکشنبه 29 آذر) ادامه خواهد داشت، گفت: هوای فردا نیز در شرایط ناسالم برای همه گروه‌ها قرار خواهد داشت و آلوده‌تر از هوای امروز و شاخص کیفی هوای فردا بین 150 تا 200 خواهد بود.

    عابدینی با اشاره به اینکه مشکل عمده این هفته روز یکشنبه است، گفت: روز سه‌شنبه هم احتمالا هوا به شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس خواهد رسید

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو