فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۷۰»

سهم صنایع در آلودگی تهران اعلام شد

عصر خودرو- معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با بیان اینکه در شهر تهران صنعت آلوده نداریم، گفت: سهم صنایع از آلودگی هوا در شرایط عمومی تنها پنج درصد است.

سهم صنایع در آلودگی تهران اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، افشار فتح‌اللهی با بیان اینکه مهم‌ترین علت آلودگی هوای شهر تهران مرتبط با وسایل نقلیه مستهلک است، اظهار کرد: مطالعات محیط زیست همواره نشان می‌دهد که بخش اعظم آلودگی شهر تهران به این دلیل است و صنایع سهم بسیار کوچکی از آلودگی هوا را دارند.

    وی با بیان اینکه به هیچ عنوان رسیدن به شرایط بحرانی آلودگی هوا مربوط به صنایع نیست، ادامه داد: صنعت آلوده در شهر تهران نداریم و همه صنایع به صورت آنلاین پایش می‌شوند و میزان خروجی آلاینده‌های آن‌ها را سازمان محیط زیست کنترل می‌کند.

    معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران افزود: برخی صنایع که از قدیم مشکل ایجاد آلودگی داشته‌اند نیز در سال‌های گذشته نسبت به اصلاح ساختار خود اقدام کرده‌اند و میزان آلودگی آن‌ها به حد استاندارد رسیده است.

    به گفته فتح‌اللهی، اگر درصدی از آلودگی هوای شهر تهران به صنایع این شهر مرتبط می‌شود هم درصد قابل توجهی نیست و تاثیرگذاری بسیار کمی در آلودگی شهر دارد.

    وی با بیان اینکه سهم صنایع از آلودگی هوای تهران در شرایط عمومی حداکثر پنج درصد است، اظهارکرد: هیچ واحدی نداریم که سازمان محیط زیست اخیرا به دلیل آلودگی آن را پلمب کرده باشد، البته در پایش آلودگی هوای شهر تهران بعضا به معادن شن و ماسه غرب تهران اخطارهایی داده می‌شود که این واحدها نیز به سرعت نسبت به اصلاح فرآیند مربوط اقدام می‌کنند.

    معاون امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران تصریح کرد: البته فعالان معادن غرب تهران اعلام آمادگی کرده‌اند که یک دستگاه کنترل آلودگی در شهر قدس نصب شود و در صورتی که در زمان آلودگی شهر، آلودگی این منطقه بیش از سایر نقاط باشد، تمام مسئولیت این موضوع را به عهده می‌گیرند.

    اظهارات فتح‌اللهی در شرایطی است که روز گذشته خسرو صادق‌نیت - رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت – یکی از مهم‌ترین عوامل آلودگی هوا را کارخانجات آلاینده و اتومبیل‌هایی که آلایندگی‌های آنها زیاد است، عنوان کرده بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو