فونیکسریمکسبهتام

سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو:

بلندمرتبه سازی بیش از خودروها در آلودگی هوای تهران تاثیر دارد

عصر خودرو- عوامل اصلی آلودگی هوا در تهران و کلانشهرها موارد متعددی است و فقط خودرو ها را نمی توان مقصر اصلی دانست.

بلندمرتبه سازی بیش از خودروها در آلودگی هوای تهران تاثیر دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از شانا، سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو  اظهار کرد: تهران و کلانشهرهای کشور به دلیل نداشتن برنامه ریزی جامع وکلان با چالش آلودگی هوا مواجه هستند ونمی توان خودرو را عامل اصلی این پدیده دانست.

    ساسان قربانی افزود: تهران به دلیل شرائط خاص جغرافیایی و وجود کوهها در ٣ طرف آن نمی تواند جابجایی توده های هوا را به طور کامل داشته باشد و طی سالهای اخیر بلندمرتبه سازی و ساخت ساختمانهای بلند این امر را تشدید کرده است.

    وی ادامه داد: ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی و فرسوده بودن این ناوگان از دیگر عوامل تشدید کننده آلودگی هواست که متاسفانه سبب به وجود آمدن مشکلات فراوانی شده است.

    سخنگوی شورای سیاستگذاری خودرو با بیان این که باید استانداردهای روز جهان در زمینه شهرسازی و نیز حمل ونقل عمومی را در شهرهای بزرگ با هدف تسهیل در رفت و آمد آسان شهروندان و نیز حفظ محیط زیست نهادینه کرد گفت: باید با ایجاد نظامهای کنترلی و نظارت دقیق و جامع جلو تخلف را در تمام ابعاد گرفت.

    قربانی تردد خودروهای فرسوده را از دیگر عوامل آلودگی هوا دانست و گفت: جایگزینی خودروهای فرسوده می تواند از روند رو به رشد آلودگی هوا در شهرهای بزرگ بکاهد و در این مسیر متولیان امر باید به تعهدات خود عمل کنند.

    وی ادامه داد: خودروسازان ایرانی در تلاش هستند خودرو را بابالاترین کیفیت به مشتریان خود عرضه کنند هرچند که نظارتها و پایش استانداردها در نحوه  تولید خودرو باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد و از بکارگیری قطعه های بی کیفیت جلوگیری شود.

    قریانی افزود: خودروسازان کشورمان برنامه های مختلف و بلندمدتی را برای بهبود سطح کمی و کیفی خودروهای تولیدی خود آغاز کرده اند و شرکتهای خودروساز به طور مرتب و فراگیر در حال افزایش کیفیت خودروها هستند و در این مسیر کاهش مصرف سوخت به طور مستمر با طراحی موتورهای جدید در حال پیگیری است و خوشبختانه دستاوردهای خوبی محقق شده است.

    وی افزود: برای کاهش آلاینده ها همسو با نهادها و سازمانهای متولی، خودرو سازان نیز مشارکت فعالی دارند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو