فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۲۷۳»

مشکل آلودگی هوا با تعطیلی مدارس حل نمی‌شود

عصر خودرو- نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی در اخطاری مستند به اصل ۵۰ قانون اساسی خواستار تعیین کمیته ویژه برای بررسی و پیگیری آلودگی هوا شد.

مشکل آلودگی هوا با تعطیلی مدارس حل نمی‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، محمد حسن آصفری در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه) مجلس اظهار کرد: اکثریت مردم کلان شهرها به ویژه در اراک با مشکل آلایندگی هوا مواجه هستند. نمی‌شود به این مساله توجه نداشت در حالیکه مردم با آلودگی دست و پنجه نرم می‌کنند.

    وی افزود: وزیر نیرو پیرو سوال من درباره‌ی نیروگاه شازند اراک در کمیسیون گفت که مشکل سوخت نیروگاه را حل می‌کند، اما 15 روز است که این نیروگاه از سوخت مازوت استفاده می‌کند.

    آصفری با تاکید بر لزوم تعیین کمیته ویژه برای بررسی و پیگیری آلودگی هوا اظهار کرد:‌ چرا دولت نسبت به رفع آلودگی هوا به ویژه در اراک اقدامی انجام نمی‌دهد؟ لازم است خانم ابتکار در جلسه غیر علنی به این سوال پاسخ دهد و به وظیفه‌ی ذاتی و قانونی خود نسبت به کاهش آلودگی هوا عمل کند و پاسخ دهد چه اقداماتی برای رفع آلودگی انجام داده است.

    آصفری با بیان این که با تعطیلی مدارس مشکل حل نمی‌شود، گفت: باید اخطار و تذکر به وزیر نیرو و خانم ابتکار بدهیم و از بازی‌های سیاسی دست بردارند.

    محمدرضا باهنر که اداره جلسه را بر عهده داشت در پاسخ به این اخطار نیز گفت: این موضوع اخطار تعداد زیادی از نمایندگان است و مشکل آلودگی هوا از مسائل جدی کشور است که یک چاره آن هم تعطیلی مدارس است.

    نایب رئیس مجلس آلودگی هوا را معضل ملی عنوان و خاطر نشان کرد:‌ کمیسیون کشاورزی اهتمامی در این زمینه داشته باشد و از مسئولین مربوطه دعوت کند تا ما هر سال شاهد تکرار این موضوع نباشیم.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو