فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۷۷»

چمران: با تعطیلی مدارس در مواجه با آلودگی هوا ره به جایی نمی‌بریم

عصر خودرو- رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا گفت: تعطیلی یک هفته‌ای معادن شن و ماسه هنر نیست/ تصمیماتی که برای کاهش آلودگی هوا گرفته می‌شود باید منطبق بر راهکار‌های عملی و علمی باشد.

چمران: با تعطیلی مدارس در مواجه با آلودگی هوا ره به جایی نمی‌بریم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از نسیم، مهدی چمران در آغاز دویست و هفدهمین جلسه شورا با اشاره به تعطیلی مدارس به واسطه آلودگی هوا گفت : آلودگی هوا مرگ تدریجی است که بر سر مردم تهران سایه افکنده و این آلودگی همه را در بر می گیرد و کسی را جا نمی گذارد.

    وی ادامه داد : امروز و فردا مدارس با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا تعطیلی اعلام شده اما باید متذکر شویم که با تعطیلی مدارس ره به جایی نمی بریم .

    چمران افزود: آلودگی هوا توسط همه ی ساکنان شهر استنشاق می شود ، آلودگی که بر نسل های آینده ما نیز تاثیر گذار خواهد بود همچنانکه بر میزان هوش و جسم آنان تاثیر خود را خواهد داشت.

    وی بیان داشت : در حالی که با شیوع یک بیماری و مرگ چندین نفر اذهان متوجه آن می شوند باید گفت آلودگی هوا مرگ ناپیدایی است که متاسفانه از آن غافل ماندیم و فکر می کنیم خبری نیست حال آنکه خبری هست ، مرگ تدریجی بر مردم تهران مستولی شده است.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد : ما به جای پرداختن به راهکار های اساسی به راه حل هایی می پردازیم که تا به این جا چندان کارایی نداشته نظیر تعویض بنزین در حالی که چاره اصلی ریشه کن شدن آلودگی هوا در 18 راه کار عملیاتی بیان شده که اولین و مهمترین آن توسعه حمل و نقل عمومی است.

    چمران اظهار داشت : ذرات با قطر کمتر از 2.5 میکرون تا اعماق ریه افراد رسوخ می کند و باید هر چه سریعتر برای کاهش آلودگی هوا فکری کنیم.

    رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین به تعطیلی یک هفته ای معادن شن و ماسه با تصمیم کمیته اضطرار آلودگی هوا اشاره کرد و گفت : بعد از پیگیری های فراوان اعضای شورا از جمله آقای حافظی و حقانی و نیز دوستداران و فعالان محیط زیست و هشدار های فراوان، اعضای کمیته اضطرار به این جمع بندی رسیدند که این معادن تنها یک هفته تعطیل شود، فکر می کنید با تعطیلی یک هفته ای این معادن هنر کردید!

    وی افزود: اجازه نامه این معادن سال ها است که پایان پذیرفته و حتی کمیسیون ماده 20 در باره آن رای صادر کرده اما واقعا علاج کار تعطیلی یک هفته ای این معادن بوده است ؟! معادنی که طبیعت و ژئودزی زمین را تغییر دادند ، هر روز میلیون ها تن گرد و غبار را به ریه مردم شهر تزریق می کنند و آسیب های فراوان به مردنم و محیط زیست وارد می کنند آیا تنها یک هفته باید تعطیل شوند.

    چمران تاکید کرد: امیدوارم این سخن ما به گوش مسئولان برسد و من درخواستم از آقایان حافظی و حقانی و دیگر ذاعضای شورا این است که خسته نشوند و دست از تلاش برندارند تا این معادن به کل تعطیل شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو