فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۷۸»

مقابله با آلودگی هوا با فناوری پژوهشگران دانشگاه شریف

عصر خودرو- محققان دانشگاه صنعتی شریف با ساخت دستگاه اکسیژن ساز توانسته‌اند با پدیده‌ آلودگی هوا مقابله کنند.

مقابله با آلودگی هوا با فناوری پژوهشگران دانشگاه شریف
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از خبرگزاری مهر، پژوهشگران دانشگاه صنعتی شریف برای اولین بار در ایران اقدام به طراحی و تولید دستگاه اکسیژن ساز خانگی قابل حمل با برند اکسیژن پلاس کرده است که این دستگاه قابلیت تنظیم خلوص مناسب برای تمامی اقشار جامعه را داراست.

    همچنین این دستگاه با قابلیت استفاده در خودرو، متمایز ترین دستگاه موجود در ایران است.

    امروزه آلودگی هوا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زیست محیطی است که تمام شهروندان در شهرها بزرگ و صنعتی با آن مواجه هستند و در روزهای سرد، با توجه به پدیده وارونگی هوا، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می کند.

    حل این مشکل بسیار پیچیده و سال ها است مسئولان در سطوح کلان و عملیاتی درگیر آن هستند و نیازمند برنامه‌های بلند مدت است، اما در این میان جمعی از محققین در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف توانسته‌اند با ساخت اولین دستگاه اکسیژن ساز خانگی با این مشکل مقابله کنند.

    بخش عمده‌ای از مشکلات تنفسی از عدم وجود اکسیژن لازم در هوای مورد تنفس افراد است و همین امر باعث مراجعه افراد به مراکز درمانی برای اکسیژن تراپی (درمان با اکسیژن) و یا سردردهای مزمن می شود.

    برای رفع مشکلات بروز آلودگی هوا توصیه جامعه پزشکی به افراد توصیه می کنند برای کاهش مشکلات مربوط به آلودگی هوا از کپسول‌های اکسیژن و یا دستگاه‌های اکسیژن ساز خانگی استفاده کنند چراکه دستگاه‌های اکسیژن ساز، با غربالگری مولکولی، هوای مورد تنفس شخص را غنی از اکسیژن کرده و بر همین اساس نیاز شخص به مراجعه به مراکز درمانی را مرتفع می کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو