فونیکسریمکسبهتام

نگاه رین‌اسپید به آینده دنیای خودرو در «Σtos»

عصر خودرو: در داخل کابین خودرو Σtos تغییرات بسیاری صورت گرفته و رین‌اسپید یک داشبورد کاملا جدید را نصب کرده است. هنگامی که از غربیلک فرمان استفاده نمی شود این بخش به طور کامل در داشبورد جمع می شود و فضا را برای یک جفت نمایشگر ۲۱ اینچی با کیفیت بالا که به طور جداگانه قابل تنظیم هستند، باز می کند.

نگاه رین‌اسپید به آینده دنیای خودرو در «Σtos»
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از عصرایران، شرکت سوئیسی رین‌اسپید (Rinspeed) قصد دارد طی نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی (CES) که در لاس وگاس، نوادا برگزار می شود، خودرو مفهومی خود به نام Σtos را معرفی کند. این محصول که بر پایه ب‌ام‌و i8 شکل گرفته است کوپه ای آینده نگر محسوب می شود و چشم انداز رین‌اسپید برای آینده حمل و نقل را نشان می دهد.

در داخل کابین خودرو Σtos تغییرات بسیاری صورت گرفته و رین‌اسپید یک داشبورد کاملا جدید را نصب کرده است. هنگامی که از غربیلک فرمان استفاده نمی شود این بخش به طور کامل در داشبورد جمع می شود و فضا را برای یک جفت نمایشگر 21 اینچی با کیفیت بالا که به طور جداگانه قابل تنظیم هستند، باز می کند.

سیستم اطلاعات‌سرگرمی هارمن این امکان را برای مسافران فراهم می کند تا به برنامه های خود دسترسی داشته باشند، فیلم تماشا کنند، تماس های تصویری برقرار کنند، و یا اطلاعاتی درباره مقصد خود دریافت کنند. این سیستم با استفاده از فرمان های صوتی، ژست های حرکتی، لمس یا دسته کنترلر قابل کنترل است. نمایشگرها امکان دریافت تصویر از هشت دوربین کیفیت بالا که برای نظارت بر Σtos و محیط اطراف آن نصب شده اند را فراهم می کنند و از این رو نیاز به آیینه های جانبی نیز از بین می رود.

یک سیستم ردیابی نگاه در Σtos به کار گرفته شده است که با ردیابی حرکات چشم راننده بر چیزی که وی در حال نگاه کردن به آن است، نظارت می کند. سیستم اطلاعات‌سرگرمی به طور مداوم این اطلاعات را پردازش می کند و از آن برای ارائه هشدارها درباره موانع بالقوه در مسیر پیش رو استفاده می کند.

در قسمت عقب Σtos یک باند فرود برای پهپاد در نظر گرفته شده است. از این پهپاد می توان برای کارهایی مانند عکاسی و ارسال سریع پست در شبکه های اجتماعی استفاده کرد.

از نظر فنی، خودرو Σtos یک ب‌ام‌و i8 استاندارد محسوب می شود و این به معنای استفاده از پیشرانه پلاگین هیبرید بنزینی-الکتریکی است که از یک پیشرانه بنزینی 1.5 لیتری سه سیلندر توربوشارژردار که پشت سرنشینان قرار می گیرد و یک موتور الکتریکی که روی محور جلو قرار دارد، تشکیل می شود.

 

برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو