فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۸۹»

مقابله با آلودگی هوا با فناوری محققان دانشگاهی

عصر خودرو- محققان دانشگاه صنعتی شریف با ساخت دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی توانسته‌اند با پدیده‌ آلودگی هوا مقابله کنند.

مقابله با آلودگی هوا با فناوری محققان دانشگاهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، امروزه آلودگی هوا یکی از بزرگ‌ترین مشکلات زیست محیطی است که تمام شهروندان در شهرهای بزرگ و صنعتی با آن مواجه هستند و در روزهای سرد، با توجه به پدیده وارونگی هوا، مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد می‌کند. حل این مشکل بسیار پیچیده است و سال‌هاست مسؤولان در سطوح کلان و عملیاتی درگیر آن هستند و نیازمند برنامه‌های بلندمدت است؛ اما در این میان جمعی از محققان در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف توانسته‌اند با ساخت اولین دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی با این مشکل مقابله کنند.

    بخش عمده‌ای از مشکلات تنفسی از نبود اکسیژن لازم در هوای مورد تنفس افراد است و همین امر باعث سردردهای مزمن در افراد و مراجعه آن‌ها به مراکز درمانی برای اکسیژن‌تراپی (درمان با اکسیژن) می‌شود.

    برای رفع مشکلات مذکور، توصیه جامعه پزشکی استفاده از کپسول‌های اکسیژن و یا دستگاه‌های اکسیژن‌ساز خانگی است که البته با در نظر داشتن خطرات بسیار زیاد نگهداری کپسول‌های اکسیژن در منزل، دستگاه‌های اکسیژن‌ساز گزینه برتر در این انتخاب است. دستگاه‌های اکسیژن‌ساز با غربالگری مولکولی، هوای مورد تنفس شخص را غنی از اکسیژن کرده و بر همین اساس نیاز شخص به مراجعه به مراکز درمانی را رفع می‌کنند.

    در روزهایی که پدیده‌های آب و هوایی همچون وارونگی هوا، آلودگی ریز ذرات، آلودگی هوا و... اتفاق می‌افتد، نه تنها بیماران، بلکه تمامی اعضای جامعه از کودکان، نوجوانان، خانم‌های باردار، ورزشکاران و ... تحت تاثیر قرار می‌گیرند و به نوعی دچار مشکل می‌شوند. دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، در این راستا نیز کمک شایان توجهی به جامعه می‌کنند.

    بر اساس این گزارش، برای اولین بار در ایران، یکی از شرکتهای دانش‌بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری‌های پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف، اقدام به طراحی و تولید دستگاه اکسیژن‌ساز خانگی قابل حمل با برند اکسیژن پلاس به منظور رفع نیاز افراد به نمونه‌های خارجی کرده است. این شرکت با بهره‌گیری از توانمندی تیمی متخصص که متشکل از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه‌های برتر کشور هستند، طراحی دستگاه را بر اساس کیفیت و قابلیت اعتماد انجام داده که خود این امر رفع کننده بسیاری از مشکلات افراد است که با توجه به نبود مراکز پشتیبانی و خدمات‌دهی شرکت‌های خارجی تولیدکننده دستگاه‌های اکسیژن‌ساز، از لحاظ مالی بسیار متضرر شده و در نهایت مجبور به ادامه درمان با شرایط غیرقابل اتکا می‌شوند.

    اکسیژن پلاس، آلودگی هوا را بی معنا می‌کند و به تمامی افراد این اجازه را می‌دهد تا از دستگاه‌های این شرکت در هر مکانی استفاده کنند. همچنین با پشتیبانی کامل از محصولات، هزینه‌ها را به صورت چشمگیری کاهش خواهد داد. اکسیژن پلاس با قابلیت تنظیم خلوص، برای تمامی اقشار جامعه مناسب است که این مزیت باعث می‌شود در روزهای آلودگی هوا، بیماران و دیگر افراد جامعه بتوانند نیاز خود به اکسیژن با درصد بالا را تامین کنند.

    همچنین اکسیژن پلاس با قابلیت استفاده در خودرو، متمایزترین دستگاه موجود در ایران محسوب می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به سایت www.Oxygenplus.ir مراجعه کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو