فونیکسریمکسبهتام

قطار اتوبوس‌ها در خطوط کندرو!

ترافیک به خط ویژه اتوبو‌س‌ها رسید

عصر خودرو- اتوبوس‌ها پشت سر هم در خطوط تندرو قطارند. خطوط سرعت نیست اینجا خطوط توقف است. مسافران ساعت‌ها معطل‌اند تا راهی باز شود؛ اما موتورسواران به راحتی و با سرعت باد از این مسیرها گذر می‌کنند. مسئولان مشکل را می بیندد ولی تاکنون تدبیری نکرده‌اند، حال چه انتظاری است که مردم از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنند باور کنید اینجا دیگر مشکل بی پولی نیست مشکل عدم تدبیر درست مدیران است.

ترافیک به خط ویژه اتوبو‌س‌ها رسید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل ازفارس، توصیه به استفاده از وسایل نقلیه عمومی برای تردد در داخل شهر بزرگ و پرترافیکی چون تهران، به شرطی قابل قبول است که از سوی مسئولین امر البته تا حد توان مورد حمایت قرار گیرد. این در حالی است که گاهی اوقات به نظر می‌رسد برخی مناطق به حال خود رها شده یا با کم توجهی مسئولین روبرو شده است.

    به عنوان مثال اتوبوس‌های مسیر ایستگاه امام خمینی(ره) به شهرری وقتی می‌خواهند وارد خط ویژه خیابان خیام شوند با ترافیک و توقفی طولانی روبرو می‌شوند.

    یکی از شهروندان که هر روز با اتوبوس‌های این خط نقل مکان می‌کند می‌گوید: اتوبوس‌هایی که می‌خواهند وارد خط ویژه شوند به دو علت حداقل 20 دقیقه در این مکان توقف می‌کنند؛ اول اینکه رانندگان برای سوار کردن مسافر بیشتر حرکت نمی‌کنند، دوم اینکه خط ویژه مانعی که سد راه خودروهای شخصی و باربران شود ندارد و رانندگان وسایل شخصی و باربران به راحتی مانع حرکت اتوبوس‌ها می‌شوند.

    به گفته این شهروند اخیرا بی توجهی به این مسیر به حدی رسیده که حداقل نیم ساعت زمان می‌برد تا اتوبوس از این خط خارج شود.برای سبک کردن بار سنگین مترو هم که شده؛ ضرورت دارد که مشکلات حوزه اتوبوس رانی جدی گرفته شود.

    ناگفته نماند که این شهروند قبلا این مشکل را از طریق سامانه 1888 به اطلاع مسئولان رسانده است ولی پاسخی دریافت نکرده است و شماره پیگیری هم دارد.

    4 خط اتوبوسرانی در مسیر خیابان خیام تغییر کرد

    در این باره پیمان جلالی‌زاده معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران  ، درباره ترافیک اتوبوس‌ها در خط ویژه خیابان خیام، اظهار داشت: برای ساماندهی حمل و نقل منطقه 12 برنامه‌های متعددی داریم.

    وی با اشاره به اینکه یکی از موضوعات چهاراره گلوبندک است که در ساعات پیک موجب ترافیک می‌شود، گفت: اقداماتی از جمله ایزوله کردن مسیر شمال به جنوب خیابان خیام بعد از پانزده خرداد است.

    وی اظهار داشت:‌با توجه به اینکه این خط در محدوده بازار قرار دارد و موتورسوارها و همین طور گاری‌هایی در خط ویژه تردد می‌کنند موجب می‌شود اتوبوس‌ها به کندی حرکت کنند و ترافیک بسیاری در خط ویژه شکل بگیرد.

    جلالی‌زاده افزود: تردد مردم نیز در این مسیر باعث کند شدن حرکت اتوبوس‌ها شده است. علاوه بر این موارد در تقاطع خیابان پانزده خرداد و خیام نیز ایستگاه تاکسی وجود دارد که موجب افزایش ترافیک در خط ویژه شده است.

    معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: با توجه به اینکه مسیر خیابان خیام از مسیرهای مهم اتوبوسرانی است 12 خط در این مسیر تردد می‌کند که برای کاهش ترافیک 4 مسیر آن اصلاح شده است.

    جلالی‌زاده افزود: هنگامی که اتوبوس از مسیرهای مختلف به خیابان خیام و پانزده خرداد می‌آید موجب ترافیک می‌شود که از این رو 4 خط به دیگر مسیرها انتقال پیدا کرده است از جمله این خط‌ها مسیر وصال به پایانه فیاض‌بخش با 16 دستگاه اتوبوس، مسیر 13 آبان به پایانه امام خمینی (ره) با 18 دستگاه اتوبوس، مسیر شهید فتحی به پایانه فیاض‌بخش با 25 دستگاه اتوبوس، بلوار قیام به میدان انقلاب با 20 دستگاه اتوبوس تغییر یافته است.

    معاون بهره‌برداری شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران گفت: در صورتی که بتوانیم از زیرگذر مترو برای تردد مردم در خیابان خیام و پانزده خرداد نیز استفاده کنیم ترافیک در این مسیر کاهش خواهد یافت.

     این مشکل همچنان به قوت خود باقی است و هنوز مشخص نیست چه زمانی قرار است مسئولان برای رفع آن اقدام کنند. با توجه به آلودگی هوا توجه به سیستم حمل و نقل عمومی اولویت دارد ولی شاهد بی توجهی مسئولان در این زمینه هستیم. اینجا دیگر مشکل پول نیست مشکل بی‌تدبیر مدیران است.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو