فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۹۳»

پلیس راهور با خودروهای آلاینده با جدیت برخورد کند

عصر خودرو- مدیرکل محیط زیست استان تهران گفت:همانطور که تخلفات رانندگی مانند نبستن کمربند ایمنی و عبور از چراغ قرمز برای پلیس راهور اهمیت دارد، با خودروهای آلاینده ، دودزا و فاقد معاینه فنی نیز جدی برخورد کند.

پلیس راهور با خودروهای آلاینده با جدیت برخورد کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، محمد هادی حیدرزاده افزود:نداشتن معاینه فنی خودروها یکی از مشکلات کلان شهری مانند تهران است که انجام آن باید با جدیت پیگیری شود.
    وی اظهار کرد: تهران به علت افزایش جمعیت و تردد بیش از ظرفیت توان اکولوژیکی خودرو در آن دیگر تاب آوری و بازسازی خود را از دست داده از این رو شاهد ماندگاری پدیده وارونگی دما به مدت طولانی در پایتخت هستیم.
    وی تاکید کرد: بر این اساس از پلیس راهور می خواهیم با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی نیز با حساسیت تخلفات راهنمایی برخورد کند.
    حیدرزاده گفت: البته بروز پدیده وارونگی دما فقط مختص تهران نیست بلکه در یک تا دو هفته گذشته شاهد بروز این پدیده در پکن و آتن بودیم.
    وی اظهار کرد: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر پیش رو داشتن زمستانی سرد قطعا باز هم با پدیده وارونگی دما در کلان شهرهای کشور مواجه خواهیم شد بنابراین رعایت برخی مسایل مانند داشتن معاینه فنی خودروها باید با جدیت پیگیری شود.
    مدیر کل محیط زیست استان تهران گفت: همچنین انتقال و پلمپ صنایع آلاینده یکی از برنامه های جدی و در دست اقدام محیط زیست استان تهران است.
    وی افزود: از ابتدای سالجاری تاکنون هوای تهران دو روز در شرایط بحران قرار گرفت یعنی شاخص آلاینده به بالای 150 ppm رسید، یکی تابستان سالجاری که به علت بروز پدیده گرد و غبار و توفان شدید و دیگری هفته گذشته که شاخص آلاینده به 162 رسیده بود.
    حیدرزاده به اقدامات انجام شده در کلان شهرها از جمله تهران برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و گفت: توزیع سوخت با استاندارد یورو 4 یکی از این اقدامات است که اکنون در کلان شهرهای کشور توزیع می شود.
    وی ادامه داد: چندی پیش نمونه ای از بنزین توزیعی در تهران در یکی از آزمایشگاه های معتبر کشور آلمان مورد آزمایش قرار گرفت و نتیجه نشان داد که میزان بنزن موجود در بنزین توزیعی که یکی از آلاینده های خطرناک در آلودگی هوا است، کاملا در حد استاندارد است که این نشان از سالم بودن بنزین توزیعی دارد.
    حیدرزاده گفت: همچنین خودروسازان موظف شده اند خودروهایی با استاندارد یورو 4 تولید کنند که اکنون تمام خودروهای داخل مطابق با این استاندارد تولید می شوند.
    چند روزی است که در تهران شاهد بروز پدیده وارونگی دما و انباشت آلاینده ها هستیم که بر این اساس کمیته اضطرار آلودگی هوا یکشنبه و دوشنبه مهدهای کودک، پیش دبستانی و مدارس تمام مقاطع را تعطیل اعلام کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو