فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۹۴»

استاندار تهران: برای تعطیلی فردای مدارس، بعد از ظهر امروز تصمیم می گیریم

عصر خودرو- وی افزود: اگر از وضعیت ناسالم فعلی هوا با اعلام سازمان هواشناسی به سمت وضعیت هشدار حرکت کنیم به طبع آن تصمیم گیری می کنیم؛ اما اگر شرایط در وضعیت ناسالم باقی بماند نیازی به تعطیلی دوباره نخواهد بود.

استاندار تهران: برای تعطیلی فردای مدارس، بعد از ظهر امروز تصمیم می گیریم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، استاندار تهران با اشاره به رصد پیوسته وضعیت آلودگی هوای استان تهران گفت: بعدازظهر امروز پس از بررسی آخرین وضعیت آلودگی هوا در مورد تعطیلی مدارس تصمیم گیری می‌کنیم.

     افزود: قطعا تعطیلی پیوسته مدارس به نفع دانش آموزان نخواهد بود و باعث می شود از درس‌ها عقب بیفتند و امیدواریم وضعیت هوا بهبود یابد؛ اما برای تصمیم گیری عجله نخواهیم کرد و تنها پس از بررسی وضعیت هوا در ساعات بعداز ظهر امروز تصمیمات لازم گرفته خواهد شد.

    وی افزود: اگر از وضعیت ناسالم فعلی هوا با اعلام سازمان هواشناسی به سمت وضعیت هشدار حرکت کنیم به طبع آن تصمیم گیری می کنیم؛ اما اگر شرایط در وضعیت ناسالم باقی بماند نیازی به تعطیلی دوباره نخواهد بود.

    هاشمی تاکید کرد: اعضای کمیته اضطرار در آمادگی به سر می برند تا در هر ساعتی که نیاز باشد با تشکیل جلسه و یا به صورت تلفنی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. وظیفه استانداری بررسی وضعیت و اعلام مصوبات لازم مطابق شرایط اضطرار خواهد بود و سایر موارد به دستگاه های دیگری مرتبط است که باید پاسخگو باشند.

    هوای تهران در شرایط ناسالم

    معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران یا اشاره به اینکه شاخص کیفی هوای امروز 134 است، اعلام کرد:‌ وضعیت هوای تهران، امروز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

    محمد رستگاری، با اشاره به اینکه در جلسه روز شنبه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران، تصمیمات لازم برای کاهش آلودگی تهران گرفته شد، اظهار کرد: امروز جلسه جدیدی نداریم و مصوبات ارائه شده در جلسه روز شنبه تا پایان هفته لازم‌ الاجراست و تعطیلی مدارس طبق این جلسه تنها برای روزهای یکشنبه و دوشنبه بوده است و دیگر تعطیلی نداریم.

    در جلسه کمیته اضطرار آلودگی هوای تهران مقرر شد تا آرم‌های طرح ترافیک روزانه تا پایان هفته صادر نشوند و تا پایان هفته اورژانس برای شهروندان تهرانی به حالت آماده باش درآید.

    همچنین فعالیت معادن شن و ماسه اطراف استان تهران و فعالیت‌های عمرانی در محدوده تهران، ری و شمیرانات تا پایان هفته تعطیل خواهد بود.

    معاون نظارت و پایش اداره حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: براساس اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای شهر تهران، شاخص کیفی هوای دیروز تهران 141 و در شرایط "ناسالم" برای گروه‌های حساس قرار داشت و شاخص کیفی 24 ساعت گذشته منتهی به 11 صبح امروز در شرایط مشابه روز گذشته 134 است.

    وی ادامه داد: کیفیت هوای امروز تهران هم در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

    وی افزود: دراین بازه زمانی میانگین غلظت آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون 134 و در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس، ذرات معلق کمتر از 10 میکرون 66، دی‌اکسید نیتروژن 45و در شرایط سالم بوده است. همچنین میانگین منوکسید کربن 37، ازن 32 و دی‌اکسید گوگرد 25 و در شرایط پاک قرار داشته است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو