فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۲۹۶»

طرح زوج و فرد از فردا در هسته مرکزی کرج اجرا می‌شود

عصر خودرو- در جلسه فوق العاده شورای ترافیک استان البرز اجرای طرح زوج و فرد از فردا یکم دیماه تا پایان سال جاری در کرج مصوب و اعلام شد.

طرح زوج و فرد از فردا در هسته مرکزی کرج اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، جلسه فوق العاده شورای ترافیک با محوریت ضرورت کاهش آلودگی هوا پیش از ظهر امروز در استانداری البرز برگزار شد. در این جلسه اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر کرج از فردا یکم دی ماه مصوب و اعلام شد.

    ابوالفضل فانی مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز، با تاکید بر افزایش آلودگی هوا و ترافیک شهری، اظهار کرد: طرح زوج و فرد از فردا سه شنبه اول دی ماه تا پایان سال جاری در کلانشهر کرج اجرا می شود.

    فانی با تاکید بر اینکه محدودیت ترافیکی همه روزه از ساعت 15:30 تا 22 در کرج به اجرا درمی آید، گفت: اجرای این طرح در شرایط اضطرار از درب منزل خواهد بود که در روزهای اول، این طرح به صورت ارشادی و از شنبه هفته آینده درصورت تخلف، رانندگان اعمال قانون می شوند.

    مدیرکل دفتر فنی استانداری البرز یکی دیگر از معضلات ترافیکی کرج را تردد کامیون ها و خودروهای سنگین دانست و گفت: با ایجاد محدودیت ترافیکی فقط خودروهای سنگینی که حمل بار مواد غذایی، دارویی و سوخت دارند از این محدودیت مستثنی هستند .

    فانی در پایان با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی رانندگی مکلف است در این مدت از تردد خودروهای بدون معاینه فنی جلوگیری کند، گفت: با توجه به آلودگی و پایداری هوا تعطیلی پنجشنبه ها می تواند در کاهش این آلودگی ها موثر باشد.

    اجرای طرح زوج و فرد به شیوه سنتی جوابگو نیست

    در ادامه سرهنگ سید همایون شریفی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با تاکید بر اینکه باید برای حل معضل ترافیک که به آلودگی هوا دامن می زند، راه حل مناسب اتخاذ شود، گفت: باید با ارائه راهکارهای مناسب میزان آسیبی که متوجه شهروندان می شود را کاهش دهیم.

    شریفی ادامه داد: زندگی مردم مانند مدرسه نیست که در مواقع لزوم تعطیل شود باید مدیریت ترافیک به گونه ای باشد که شهروندان بتوانند به امورات خود رسیدگی کنند.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید جلسات شورای ترافیک با محوریت کاهش آلودگی هوا در ماه های گذشته برگزار می شد، اضافه کرد: باید وظایف دستگاه های مختلف مشخص شود تا میزان آسیب کاهش یابد.

    شریفی اجرای طرح زوج و فرد در کرج را منوط به آماده سازی زیرساخت ها اعلام کرد و گفت: توان فعلی پلیس راهنمایی و رانندگی استان کفاف اجرای این طرح را نمی دهد در این خصوص همکاری شهرداری ضروری به نظر می رسد.

    رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز ادامه داد: اعتقادی به اجرای طرح زوج و فرد به شیوه سنتی نداریم باید زیرساخت های الکترونیکی اجرای این طرح فراهم شود.

    شریفی با تاکید بر اینکه سال گذشته موافق اجرای طرح زوج و فرد به شیوه سنتی در شهر نبودیم، گفت: مسئولان ارشد وعده دادند که برای سال جاری زیرساخت ها فراهم شود.

    تقویت زیرساخت های حمل و نقل در کرج ضروری است

    وی در پایان سخنان خود بار دیگر به هماهنگی شهرداری کرج با پلیس راهنمایی و رانندگی استان برای اجرای طرح زوج و فرد تاکید کرد و گفت: امیدواریم تجهیزات به زودی در سطح شهر نصب شود.

    در ادامه احمد افضلی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج گفت: دوربین های نظارتی ترافیک در سطح شهر کرج نصب شده است و در حال حاضر مرکز کنترل ترافیک نیز در این کلانشهر مشغول فعالیت است.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه بیشترین ترافیک بین ساعت 5 و نیم تا 9 شب مشاهده می شود، گفت: 90 درصد دکل های محور ترافیک و دوربین های ثبت تخلف در شهر جانمایی و نصب شده است.

    افضلی تاکید کرد: شهرداری کرج آمادگی کامل دارد تا با همکاری پلیس راهنمایی رانندگی استان طرح زوج و فرد را اجرا کند به همین منظور بهمن ماه سال جاری مرکز کنترل ترافیک کرج به طور رسمی افتتاح می شود.

    وی به پدیده مهاجرپذیری در استان البرز به ویژه شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: پدیده مهاجرپذیری باعث شده است که سالانه 100 هزار نفر به جمیعت شهر کرج اضافه شود به همین منظور باید زیرساخت های حوزه حمل و نقل تقویت شود.

    معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری کرج توجه به فرهنگ سازی در خصوص ترافیک را مهم برشمرد و گفت: باید کمیته آموزش زیر نظر شورای ترافیک تشکیل و راهکارهای آموزشی ارائه شود.

    ضرورت تردد خودروهای تک سرنشین از جاده مخصوص

    افضلی با تاکید بر اینکه 5 درصد مساحت شهر در مرکز کرج قرار دارد، گفت: در حال حاضر ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی با همه توان در حال خدمات رسانی هستند در صورت لزوم می توانیم تاکسی ها را در شهر به حالت گردشی درآوریم.

    در ادامه سرهنگ رضا اکبری رییس پلیس راهور استان البرز گفت: در حال حاضر آلودگی هوای استان ناشی از تردد خودروها، واحدهای صنعتی و معادن شن و ماسه است.

    وی در ادامه اضافه کرد: تعطیلی برخی روزهای هفته در پی تشدید آلودگی هوا باعث سرازیر شدن خودروها از سمت تهران به کرج می شود باید تمهیداتی اندیشید که خودروهای تک سرنشین از جاده مخصوص تردد کنند.

    اکبری در پایان تاکید کرد: باید اقدامات اثربخشی در خصوص راه های جانبی استان انجام شود چرا که همه خودروها وارد شهر کرج نمی شوند و برخی از رانندگان محورهای مواصلاتی استان برای رسیدن به استان های دیگر استفاده می کنند.

    در پایان گفتنی است؛ طبق مصوبه شورای ترافیک استان در روزهای که وضعیت آلودگی هوا به حالت اضطرار می رسد اجرای طرح زوج و فرد به جز هسته مرکزی کرج در همه مناطق شهر اعمال می شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو ( https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو