فونیکسریمکسبهتام

ایمن ترین خودروهای ۲۰۱۶

عصر خودرو- برندهای ژاپنی در فهرست ایمن‌ترین وسایل نقلیه ۲۰۱۶ خودنمایی می‌کنند.

ایمن ترین خودروهای ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از صبحانه آنلاین، مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا (IIHS) اخیراً اعلام کرده که 48 مدل خودرو توانسته‌اند امتیاز ویژه ایمنی این مؤسسه موسوم به "Top Safety Pick Plus” را کسب کنند که نسبت به 33 مدل سال گذشته، رشد نشان می‌دهد.

    تویوتا، هوندا و سوبارو بیشترین امتیازها را به‌دست آورده‌اند و روی هم رفته 23 مدل مختلف در این لیست دارند. این در حالی است که فولکس‌واگن و برند لوکسش، یعنی آئودی 7 نماینده دارند. ولوو، هیوندای و مزدا نیز چند مدل موفق در تست‌های ایمنی تصادف دارند. کرایسلر 200 تنها مدل داخلی کشور امریکا است که توانسته این عنوان را به‌دست آورد.

    برای به‌دست آوردن "Top Safety Pick Plus” خودروها می‌بایست در تمام 5 گروه تست‌های تصادف، بیشترین امتیاز را کسب کنند. همچنین این مدل‌ها باید سیستم‌های پیشرفته جلوگیری از برخورد از جلو را به همراه ترمزهای اضطراری اتوماتیک ارائه کنند. به گفته مؤسسه IIHS، برخی از مدل‌های 2016 خودروهایی مانند نیسان ماکسیما و تویوتا آوالون، سیستم ترمز اضطراری را اضافه کرده‌اند که در نتیجه توانسته‌اند برای کسب امتیاز ویژه ایمنی رقابت کنند.

    تا قبل از امسال، خودروها می‌توانستند برای رسیدن به این عنوان، امتیاز کمتری در تست هم‌پوشانی کوچک تصادف از جلو داشته باشند؛ تستی که جدیدترین و چالش‌برانگیزترین آزمون مؤسسه برای خودروها محسوب می‌شود و شرایط برخورد را با یک شیء ثابت شبیه‌سازی می‌کند. بر این اساس، در لیست جدید خودروهایی مانند تویوتا سیه‌نا مینی‌ون به دلیل عدم‌دست‌یابی به حداکثر امتیاز در این تست، حذف شده‌اند.

    به گفته آدریان لوند (Adrian Lund)، رئیس IIHS، این گروه درصدد است تا با سخت‌تر کردن ملزومات دریافت این رتبه ایمنی از تلاش‌های بیشتر خودروسازان در این زمینه تقدیر کند. این مؤسسه همچنین به این موضوع اشاره می‌کند که سیستم ترمز اتوماتیک به صورت استاندارد در ساب‌کامپکت 16 هزار دلاری سایون iA استفاده شده است. در نتیجه، سایون iA تنها مینی‌کاری است که توانسته به این عنوان برسد. این در حالی است که تعداد محدودی از وسایل نقلیه دیگر که همه آنها نیز در بین مدل‌های لوکس هستند، از ترمز اتوماتیک به صورت استاندارد بهره می‌برند. بسیاری دیگر، آن را به صورت یک آپشن عرضه می‌کنند.

    13 مدل خودروی دیگر که 5 نمونه از آنها از محصولات جنرال‌موتورز هستند، دومین رتبه ایمنی IIHS را موسوم به "Top Safety Pick” دریافت کرده‌اند. در میان این خودروها، مدلی مانند بیوک انکور دیده می‌شود که با وجود کسب بیشترین امتیازات در تست‌های تصادف، از سیستم ترمز اضطراری استفاده نمی‌کند.

     

    رتبه‌بندی مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌های امریکا چیزی است که همواره به‌دقت توسط خودروسازان و مشتریان این صنعت بررسی می‌شود.

    نحوه امتیازدهی به خودروها

    خودرویی می‌تواند به لیست "Top Safety Pick” راه یابد که در تمام تست‌های هم‌پوشانی کوچک از جلو، هم‌پوشانی متوسط از جلو، برخورد جانبی، استحکام سقف و حفاظت سر، نمره «خوب» را دریافت کند. در همین حال، این خودرو اگر بخواهد به لیست "Top Safety Pick+” راه پیدا کند، باید ضمن رسیدن به استانداردهای بالا، دارای یک سیستم ترمز اتوماتیک برخورد از جلو، با امتیاز «پیشرفته» یا «عالی» باشد.
    لیست خودروهای با امتیاز ویژه حداکثر ایمنی 2016

    مینی‌کار: سایون iA

    خودروهای کوچک:

    آکورا ILX، لکسس CT 200h، مزدا 3، سوبارو کراس‌ترک، سوبارو ایمپرزا، سوبارو WRX، فولکس‌واگن گلف (مدل‌های 4 در و اسپورت‌واگن) و فولکس‌واگن GTI (مدل‌ 4 در).

    خودروهای متوسط با قیمت متعادل:

    کرایسلر 200، هوندا آکورد کوپه، هوندا آکورد سدان، مزدانیسان ماکسیما، سوبارو لگاسی، سوبارو اوت‌بک، تویوتا کمری، تویوتا پریوس V، فولکس‌واگن جتا و فولکس‌واگن پاسات.

    خودروهای متوسط لوکس یا نزدیک به لوکس:

    آئودی A3، ب‌ام‌و سری 2، لکسس ES، ولوو S60 و ولوو V60.

    خودروهای بزرگ خانوادگی:

    تویوتا آوالون.

    خودروهای بزرگ لوکس:

    آکورا RLX، آئودی A6 (تولید پس از ژانویه 2015)، هیوندای جنسیس، اینفینیتی Q70 (به جز مدل‌های V8 AWD)، لکسس RC، مرسدس‌بنز کلاس E و ولوو S80.

    شاسی‌بلندهای کوچک:

    فیات 500X (تولید پس از جولای 2015)، هوندا CR-V، هیوندای توسان، مزدا CX-5، میتسوبیشی اوت‌لندر، سوبارو فارستر تویوتا راو فور.

    شاسی‌بلندهای متوسط:

    هوندا پایلوت و نیسان مورانو.

    شاسی‌بلندهای متوسط لوکس:

    آکورا MDX، آکورا RDX، آئودی Q5، لکسس NX، ولوو XC60 و ولوو XC90.

    لیست خودروهای با امتیاز حداکثر ایمنی 2016

    خودروهای کوچک:

    شورولت سونیک، کیا سول و نیسان سنترا (بدون تست ترمز اتوماتیک).

    خودروهای متوسط با قیمت متعادل:

    شورولت مالیبو لیمیتد (مدل رسمی).

    شاسی‌بلندهای کوچک:

    بیوک انکور و نیسان روگ (بدون تست ترمز اتوماتیک).

    شاسی‌بلندهای متوسط:

    شورولت ایکوناکس، جی‌ام‌سی ترین و کیا سورنتو.

    شاسی‌بلندهای متوسط لوکس:

    مرسدس‌بنز کلاس GLE (بدون تست ترمز اتوماتیک).

    مینی‌ون‌ها:

    هوندا ادیسه و کیا سدونا.

    پیکاپ‌های بزرگ:

    فورد F-150 سوپر کرو.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو