فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۰۰»

فضای سبز به تنهایی توان کاهش آلودگی هوا را ندارد

عصر خودرو- مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با توجه به حجم زیاد آلاینده های تولیدی کلان شهر تهران گفت: فضای سبز به تنهایی نمی تواند آلودگی هوا را کاهش دهد.

فضای سبز به تنهایی توان کاهش آلودگی هوا را ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به اقدامات این سازمان برای کاهش آلودگی هوا اظهار داشت: در شرایط وارونگی هوا در فصل زمستان با حجم زیاد آلاینده های تولیدی از منابع گرماساز و اتومبیل ها، طبعا این اثرگذاری کمتر است. بنابراین نباید انتظار داشت که فضای سبز بتوانند در هر شرایطی وظیفه سنگین کاهش آلودگی ها را به تنهایی برعهده بگیرد.

    وی افزود: در حال حاضر تهران دارای بیش از 12 هزار و 800 هکتار فضای سبز داخل محدوده ، شامل بوستان های درون شهری در ابعاد محله ای ، ناحیه ای ، منطقه ای و فرامنطقه ای ، بوستان های جنگلی داخل محدوده ، رفیوژها ، میدان ها ، لچکی ها ، حواشی بزرگراه ها و درختان معابر و بیش از 37 هزار هکتار جنگل‌کاری در قالب طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران است.

    مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران تصریح کرد: فضای سبز با جذب عناصر مضر مانند سرب و همچنین جذب مقادیر متنابهی از ذرات معلق موجود در هوا و رسوب دهی آن ها در تعدیل آلودگی های هوا بسیار موثر است. اما نباید فراموش کرد که نسبت تاثیرگذاری گیاهان برکاهش آلودگی ها بستگی به شرایط محیطی، مقادیر تولید آلاینده و منابع آن و شرایط اقلیمی دارد.

    مختاری گفت: این سازمان با توجه به کارکردهای زیست محیطی فضای سبز و تاثیر آن در مقابله با اثرات سوء گسترش صنعت و کاربری نادرست تکنولوژی از یک سو و بالا بردن سطح زیبایی مناظر شهری از سوی دیگر، اقدام به احداث فضاهای سبز درون شهری و برون شهری می کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو