فونیکسریمکسبهتام

قدم نخست برای آغاز بازار خودروهای Premium در ایران

عصر خودرو : در بازار کنونی خودرو قیمت خرید یک ب‌ام‌و صفر کیلومتر حداقل ۲۶۰میلیون‌تومان است و با بودجه‌ای کمتر از ۳۰۰ میلیون‌تومان نمی‌توانید یک مرسدس‌بنز صفر کیلومتر خریداری کنید. اگر قصد انتخاب یکی از سدان‌های مجلل لکسس را داشته باشید باید حداقل مبلغی حدود ۲۸۰ تا ۳۰۰ میلیون‌تومان بپردازید.

قدم نخست برای آغاز بازار خودروهای Premium در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، با بررسی قیمت‌ها به وضوح مشخص است که لوکس‌سواری با بودجه‌ای کمتر از 250 میلیون‌تومان میسر نمی‌شود مگر آشنایی با محصولاتی که در کلاس Premium یا Entry level luxury قرار می‌گیرند. خودرو‌های این کلاس در واقع مقدمه‌ای برای ورود به بازار خودرو‌های لوکس هستند و تا پیش از رفع تحریم‌ها جایشان در بازار ایران خالی بود. خلأ ناشی از غیبت خودرو‌های کلاس Premium موجب شد تا برندهایی همچون هوندا‌، تویوتا‌، هیوندای و کیا با عرضه محصولاتی در بازه قیمتی 180 تا 200 میلیون‌تومان به ظاهر چنین بازاری را از آن خود کنند اما قانون جهان خودرو حکم می‌کند خودروهایی که با هدف ورود به بازار خودرو‌های لوکس طراحی شده‌اند حکمران این بازه قیمتی باشند. هم‌اکنون می‌توان با بودجه 200 میلیون‌تومان خودرویی با بزرگ‌ترین ابعاد و مجموعه‌ای از امکانات قابل قبول را خریداری کرد اما این انتخاب هیچ‌گاه نمی‌تواند حس لوکس بودن را با توجه به مبلغ پرداختی نصیب مشتریان کند؛ حسی که نه به آپشن‌ها و تکنولوژی‌ها و نه به ابعاد اتاق مربوط نمی‌شود بلکه با اصالت برند، توجه به جزئیات و المان‌های لوکس تعریف می‌شود. بدون شک مشتریان زیادی با این بودجه سعی در انتخاب خودرویی دارند که بیشتر مورد استقبال قرار گرفته تا با خط عمومی جامعه پیش بروند و به اصطلاح ریسک نکنند اما با رفع کامل تحریم‌ها طی هفته‌های آینده این تابو با ورود برند‌ها و مدل‌های Premium خواهد شکست. آئودی و ولوو پیشتازان محصولات Premium در بازارهای جهانی هستند که به واسطه عدم شفافیت شرکت‌های مادر در نحوه تعامل با ایران تا‌کنون نتوانسته‌اند حضور موفقی را به نمایش بگذارند اما برند DS فرانسه مصمم است تا نخستین برند با تفکر حضور در بازار Premiumهای ایران باشد. تعریف جهان از خودرو‌های لوکس به مدل‌های رده بالای مرسدس‌بنز، ب‌ام‌و، رولزرویس‌، بنتلی‌، جگوار و ... مربوط می‌شود و در حقیقت مدل‌هایی نظیر ب‌ام‌و سری‌3 یا مرسدس‌بنز Cکلاس باید در زمره خودرو‌های Premium قرار بگیرند اما با توجه به بی‌نظمی در سناریوی قیمت‌گذاری نمایندگان این برند‌ها در ایران و بعضا فروشندگان آزاد‌، این خودرو‌ها به بازه‌های قیمتی بالاتری کوچ کرده‌اند و بازار خودرو‌های Premium به دست برند‌هایی افتاده که در حقیقت هویتی اقتصادی و عمومی دارند.
    تفاوت در انتخاب مهم‌ترین علت ظهور برند‌های جدید است. مشتریان با مشاغل و هویت‌های مختلف به دنبال انتخاب‌های متفاوتی هستند. عده‌ای همرنگ عموم جامعه می‌شوند و تفاوت را انتخاب نمی‌کنند اما عده‌ای به دنبال تفاوت هستند. موضوعی که مطمئنا با انتخاب برند‌های اشباع شده‌ای نظیر مرسدس‌بنز و ب‌ام‌و در بازار ایران به دست نمی‌آید‌. معماران در آمریکا برند‌هایی نظیر ولوو و SAAB را انتخاب می‌کنند و یکی از ثروتمند‌ترین افراد جهان نظیر مارک زاکربرگ‌، مدیر و موسس فیس‌بوک‌، Acura برند لوکس زیرمجموعه هوندا را انتخاب می‌کند. تفاوت برای مقدمه بازار خودرو‌های لوکس نخستین دستاورد بازار خودرو‌های وارداتی ایران خواهد بود که با تعدیل نرخ دلار و توجه بیشتر شرکت‌ها به قیمت‌گذاری ایده‌آل می‌تواند موجب تشکیل بازار خودروهای کلاس Premium در ایران شود. DSفرانسه تا اینجای کار نخستین عضو این بازار است که با فیلمنامه‌ای دقیق می‌تواند کارگردان فیلم Premiumها باشد اما ژرمن‌ها و تنها نماینده لوکس‌ساز ژاپن در ایران فقط مدل‌های دست‌دومشان را می‌توانند به رقابت با این برند تازه‌وارد دعوت کنند.

     

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو