فونیکسریمکسبهتام

عضو شورای شهر تهران

کپسول‌ اتوبوس‌های گازسوز به دلیل نبود بودجه تعویض نشد

عصر خودرو- عضو کمیسیون حمل ونقل و عمران شورای شهر تهران گفت: باید سیستم سوخت رسانی تمام اتوبوس‌های گاز سوز به روز شود، در غیر این صورت حادثه جبران‌ناپذیری سرنشینان و محوطه اطراف اتوبوس را تهدید می‌کند.

کپسول‌ اتوبوس‌های گازسوز به دلیل نبود بودجه تعویض نشد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایلنا، ابوالفضل قناعتی در خصوص ایمنی اتوبوس‌های شهر تهران و به ویژه اتوبوس‌های دارای سوخت CNG با بیان اینکه تقریبا سه هزار دستگاه اتوبوس در سیستم اتوبوسرانی شهر تهران با سوخت CNG فعالیت می‌کنند، گفت: هر دستگاه اتوبوس دارای 8 یا 9 کپسول است و کلیه سیستم سوخت‌رسانی این اتوبوس‌ها نیازمند بازدید دوره‌ای و تعمیر و نگهداری است.

    وی با تاکید بر اینکه هزینه چکاپ، تعمیر قطعات معمولی و اورهال کردن وضع موجود هر دستگاه اتوبوس تقریبا 25 میلیون تومان است، یادآور شد: با تخصیص اعتباری که در سال گذشته به معاونت حمل و نقل و شرکت واحد اتوبوسرانی تهران داده شده، تقریبا 50 درصد اتوبوس‌های دارای سوخت CNG اورهال شدند، اما کپسول‌‌هایشان به دلیل آنکه نیازمند بودجه زیادی است، تعویض نشد.

    قناعتی با بیان اینکه باید سیستم سوخت‌رسانی تمامی این اتوبوس‌ها به روز شود، ادامه داد: اگر یک دستگاه از این اتوبوس‌ها دچار مشکل شود، حادثه جبران‌ناپذیری سرنشینان و محوطه اطراف اتوبوس را تهدید می‌کند، لذا باید حساسیت در خصوص این اتوبوس‌ها زیاد باشد.

    وی با اشاره به اینکه برخی از اتوبوس‌ها جدا از نحوه سوخت‌رسانی‌شان به پایان عمر خود رسیده‌اند، اظهار کرد: بیشتر اتوبوس‌های موجود عمر مفیدشان گذشته است به صورتی که یا از ناحیه سیستم سوخت‌رسانی احتمال حادثه دارند یا کل سیستم مکانیکی اتوبوس اگر مورد رسیدگی قرار نگیرد با مشکل مواجه می‌شود.

    عضو کمیسیون حمل ونقل شورای شهرتهران تصریح کرد: در حال حاضر باید 60 درصد کل اتوبوس‌ها را از رده خارج کنیم و اتوبوس‌های جدید را به ناوگان اتوبوسرانی شهر اضافه کنیم.

    قناعتی با اشاره به اینکه کپسول اتوبوس‌های دارای سوخت CNG در دراز مدت نیاز به تعویض دارد، گفت: این کار بسیار هزینه‌بر است و باید اعتبارات آن تامین شود که تامین اعتبار در حال حاضر توسط شهرداری تامین می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو