فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۲۱»

دلیل دایرشدن مدارس با وجود ناسالم‌تر شدن هوا چه بود؟

عصر خودرو- در حالی که غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزایش یافته و هوای تهران ناسالم‌تر است، مدارس دایر بودند. خانواده‌ها می‌پرسند: "چرا با وجود آلودگی هوا دانش‌آموزان به مدرسه رفتند؟"، شاید بتوان نزدیکی امتحانات را از دلایل تصمیم بر بازگشایی مدارس دانست.

دلیل دایرشدن مدارس با وجود ناسالم‌تر شدن هوا چه بود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، در حالی که آلودگی هوا همچنان ادامه دارد، دانش‌آموزان استان تهران بعد از سه روز خانه‌نشینی امروز چهارشنبه دوم دی ماه به مدرسه رفتند.

    کمیته اضطرار آلودگی هوا، عصر روز گذشته تشکیل جلسه داد و براساس تصمیم این کمیته مقرر شد تا تمام مدارس استان تهران امروز چهارشنبه 2 دی دایر باشد.

    بسیاری از خانواده‌ها این سؤال را مطرح می‌کنند: هوای تهران امروز همانند روزهای گذشته آلوده است و حتی به‌تعبیر برخی، هوا امروز آلود‌ه‌تر از روزهای گذشته است اما چرا مدارس دایر است؟

    وحید حسینی، مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در این رابطه می‌گوید: تصمیم گیری مسئولان ذی‌ربط بر آن بود که اگر وضعیت آن‌چنان بهتر نشود بدتر هم نخواهد شد و بنابراین با توجه به چنین شرایطی دانش آموزان می‌توانند به مدرسه بروند.

    احد وظیفه، مدیریت پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی نیز عنوان می‌کند: طی امروز همچنان جوی آرام در استان‌های واقع در نیمه شمالی کشور حاکم بوده که سبب تداوم پایداری هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

    محمد رستگاری معاون نظارت و پایش سازمان محیط زیست می‌گوید:‌ امروز چهارشنبه هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است و بر غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته افزوده شده است.

    مروری بر نظرات مسئولان مربوطه حاکی از آن است که هوای تهران، امروز نیز همانند روزهای گذشته آلوده است و همچنان این سؤال برای خانواده‌ها مطرح است: چرا مدارس دایر است؟ اما اعضای کمیته اضطرار آلودگی هوا بر این باورند که طبق گزارش‌های ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه و جمع‌بندی کمیته به این نتیجه رسیده‌اند که وضعیت هوای امروز اگر بهتر نشود، بدتر هم نمی‌شود و در چنین شرایطی دانش‌آموزان باید به مدرسه بروند.

    شاید بتوان دلیل دیگر بازگشایی مدارس را نزدیکی امتحانات دانش‌آموزان دانست. امتحانات از 5 دی آغاز می‌شود و تعطیلی چندروزه مدارس در روزهای اخیر منجر به ایجاد اخلال در جریان آموزش شده است.

    آموزش و پرورش شهر تهران به‌دلیل تعطیلی مدارس در روزهای اخیر مجبور شده است تا امتحانات دانش‌آموزان را با تأخیر آغاز کند.

    در بخشنامه‌ای که اسفندیار چهاربند مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این رابطه ارسال کرده،‌ آمده است: به‌دلیل آلودگی هوا و تعطیلی چندروزه مدارس تصمیم گرفتیم تا امتحانات داخلی نوبت اول دوره‌های متوسطه اول و دوم تهران با یک هفته تأخیر برگزار شود.

    بر این اساس، امتحانات دوره متوسطه اول از 12 لغایت 23 دی ماه و متوسطه دوم از 12 لغایت 29 دی ماه برگزار می‌شود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو