فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۳۴»

لزوم ورود رئیس جمهور به حل معضل آلودگی هوای پایتخت

عصر خودرو- رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر ورود رئیس جمهور به حل معضل آلودگی هوای پایتخت را خواستار شد.

لزوم ورود رئیس جمهور به حل معضل آلودگی هوای پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رحمت الله حافظی در مورد وضعیت آلودگی هوای پایتخت با بیان اینکه مشکل اصلی این است که متاسفانه مدیران، سلامت مردم را در تصمیم گیری‌های خود مدنظر قرار نمی‌دهند، گفت: اگر تصمیمات سلامت محور و در راستای ارتقاء سلامت مردم باشد با گذشت زمان مشکلات حل خواهد شد؛ اما متاسفانه با وجود اقدامات موثری که در دوسال گذشته اعم از گوگردزدایی از گازوئیل و افزایش کیفیت بنزین صورت گرفته، چون حلقه های ارتباطی کامل نیست هنوز هم با مشکل مواجهه هستیم.

    وی با بیان اینکه دولت در اردیبهشت 92 مصوبه‌ای داشت که براساس آن خودروهای دیزلی ملزم به نصب فیلتر دوده شدند؛ اما اتفاقی نیفتاد، ادامه داد: دولت نیز حدود دوسال قبل مصوبه‌ای داشت که براساس آن خودورسازان از ابتدای سال 94 باید به روی خودورهای تولیدیشان فیلتر دوده نصب می‌کردند اما اجرا نشد!

    حافظی با طرح این سوال که چرا تاکنون این دو مصوبه که در راستای کاهش آلودگی هوا بوده است اجرایی نشده است؟ گفت: اولین گام در راستای کاهش آلودگی عزم و اراده جدی است.

    رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر با بیان اینکه نمایندگان مجلس در تشدید آلودگی هوا سهم دارند افزود: چندسال قبل مصوبه‌ای را نمایندگان امضاء کردند که براساس آن معاینه فنی از 2 به 5سال افزایش یافت و موجب بروز مشکلاتی شد.

    وی پیشنهاد داد تا شخص رئیس جمهور در راستای کاهش آلودگی هوا مداخله کند تا هر دو هفته یکبار همه دستگاه های مرتبط را جمع کرده و به صورت جدی اقداماتشان برای کاهش آلودگی هوا را مطالبه کند.

    حافظی در مورد تاثیر آلودگی هوا بر افزایش مرگ و میر پایتخت نشینان گفت: براساس گزارش سازمان جهانی بهداشت، آلودگی هوا سرطان زا است و از سویی دیگر براساس اعلام سازمان بهشت زهرا (س)، در روزهایی که وضعیت هوا در حالت اضطرار است میزان متوفیان 20 تا 30 نفر بیشتر است که این آمار، واقعیتی غیرقابل انکار است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو