فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۳۵»

تشدید برخورد با وسایل نقلیه دودزای پایتخت

عصر خودرو- معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ ازجدی بودن برخورد پلیس با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی خبر داد و گفت: برخورد با خودروهای دودزا طی روزهای اخیر افزایش داشته است.

تشدید برخورد با وسایل نقلیه دودزای پایتخت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سرهنگ مراد مرادی  درباره برخورد پلیس با خودروهای آلاینده دودزا و فاقد معاینه فنی اظهار کرد: برخورد با این خودروها برای پلیس تنها مختص به ایام آلودگی هوا نیست و در تمام روزهای سال چنین مأموریتی از سوی مأموران ما انجام می‌شود، به طوریکه در 9 ماهه امسال نسبت به 9 ماهه سال قبل برخورد با خودروهای آلاینده و دودزا افزایشی 70 درصدی داشته است.

    مرادی درعین حال افزود: البته بدیهی است در مواقع آلودگی هوا عملیات پلیس برای برخورد با خودروهای آلاینده افزایش یابد و در همین راستا ما نیز در این ایام از تمام توان عملیاتی خود برای برخورد با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی استفاده کرده‌ایم و در روزهای اخیر آمار برخورد با این خودروها افزایش داشته است.

    برخورد پلیس با خودروهای آلاینده، دودزا و فاقد معاینه فنی جدی است

    مرادی با بیان اینکه برخورد پلیس با این خودروها جدی است، خاطرنشان کرد: خودروهای دودزا علاوه بر اینکه 30 هزار تومان جریمه می‌شوند فک پلاک شده و به تعمیر گاه منتقل خواهند شد.

    معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین با تاکید بر اینکه معاینات فنی خودروها می‌بایست به صورت صحیح و استاندارد انجام شود، خاطرنشان کرد: در مواردی مأموران ما مشاهده کردند که خودرویی علیرغم اینکه دارای برگه معاینه فنی بوده اما دودزا بوده که به همین دلیل این خودروها نیز توقیف و فک پلاک شده‌اند. بنابراین باید تاکید کنم صرف داشتن برگه معاینه فنی به معنای مصون ماندن خودرویی از برخورد با تخلف دودزا بودنش نیست.

    درباره طرح زوج و فرد از درب منازل هنوز تصمیمی گرفته نشده است

    مرادی با تاکید بر اینکه آلودگی هوا از دغدغه‌های اصلی پلیس بوده و هست، درباره اجرای طرح زوج و فرد از درب منازل نیز گفت: هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده است.

    بیان اظهارات غیر کارشناسانه به پلیس صحیح نیست

    وی با انتقاد از برخی از افراد که اقدام به اظهارنظرهای غیرکارشناسانه در حوزه وظایف پلیس می‌کنند گفت: متاسفانه برخی از افراد غیر مسئول اظهارات غیر کارشناسانه‌ای درباره پلیس بیان می‌کنند. باید یادآوری کنم که ماموران پلیس راهور از اولین گروه‌هایی هستند که خود برای مبارزه با آلودگی هوا در معرض آسیب‌های ناشی از آلودگی هوا قرار می‌گیرند .از این رو بیان اظهارات غیر کارشناسانه به پلیس صحیح نیست.

    خودروهای دودزای حمل و نقل عمومی هم توقیف می‌شوند

    معاون آموزشی و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ درباره انتقاد برخی شهروندان مبنی بر اینکه بسیاری از اتوبوس‌ها و خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی آلایندگی بسیار بالایی دارند گفت: متاسفانه در مواقعی این موضوع صحیح است و باید تاکید کنم که برای پلیس هر خودرویی که آلاینده باشد مشمول قانون شده و اگر چنانچه اتوبوس‌ها و خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی نیز اقدام به تولید دود یا آلایندگی کنند قطعا توقیف خواهند شد.

    تشدید برخورد با موتورسیکلت‌های دودزا

    مرادی همچنین از اجرای طرح تشدید برخورد با موتورسیکلت‌های دودزا نیز خبر داد و گفت: از امروز 22 کفی (وسیله جمع آوری موتورسیکلت) در مناطق مختلف شهر بهویژه نقاط مرکزی مستقر شده و با تخلفات موتورسیکلت‌ها از جمله دودزا بودن آن برخورد و اقدام به توقیف این دسته از موتورسیکلت‌ها می‌کنند.

    به گفته مرادی موتورسیکلت‌های متخلف نیز از یک هفته تا یک ماه توقیف خواهند شد

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو