فونیکسریمکسبهتام

«بنز» به آب‌وآتش نمی‌زند!

عصر خودرو- مرسدس بنز با کاهش فروش محصولات خود در ماه نوامبر، بار دیگر پشت سر رقیب سنتی خود BMW جای گرفت. اما‌ «‌استیو کنن» مدیر اجرایی شرکت مرسدس‌بنز در آمریکا اعلام کرد که قصد ندارد با اتخاذ سیاست‌های تهاجمی و هیجانی برای پیروزی در بازار خودروهای لوکس در آمریکا و پشت سر گذاردن BMW به آب و آتش بزند.

«بنز» به آب‌وآتش نمی‌زند!
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فرصت امروز، شرکت BMW در حال حاضر پیروز رقابت تصاحب بازار خودروهای لوکس در ایالات‌متحده است.این در حالی است که رقابت نفس‌گیری میان غول‌های خودروسازی جهان در این بخش از بازار در جریان است، طوری که BMW تنها 8‌هزار خودرو بیشتر از لکسوس که در رتبه سوم جای گرفته فروخته است.استیو کنن در این رابطه اظهار داشت:‌‌ ‌«‌رقبای ما در بخش خودروهای لوکس با جدیت در بازار حضور داشته و بسیار تهاجمی عمل می‌کنند. کنن که در انتهای سال جاری میلادی پست خود به‌عنوان مدیر اجرایی شرکت مرسدس‌بنز آمریکا را ترک خواهد کرد، افزود:‌‌ ‌«‌توجه داشته باشید که ما در حال حاضر از شرایط مناسب برخورداریم و سال جاری برای مرسدس با ثبت رکورد دیگری همراه بوده است.

    بنابراین، به دنبال آن نیستیم که با اتخاذ رویکردهای تهاجمی مفتخر به قرار گرفتن در رتبه نخست فروش خودروهای لوکس در آمریکا شویم. حال چنانچه دیگران به دنبال حرکت سریع به سوی تولید بیشتر هستند اجازه دهید این کار را انجام دهند.»مرسدس بودجه قابل توجهی را به منظور تبلیغات در انتهای سال اختصاص داده و مدیر اجرایی این شرکت می‌گوید:‌‌ ‌«‌محصولات ما در سراسر سال برای مشتریان جذاب است.»

    این اظهارات در حالی از سوی‌ «استیو کنن‌» ‌مطرح می‌شود که وی به‌زودی و پس از کناره‌گیری از مرسدس مدیریت شرکتی را که مالک تیم هاکی آتلانتا فالکنز است برعهده خواهد گرفت. گفتنی است «دیتمار اکسلر‌» ‌که مدیریت بخش فروش شرکت مرسدس‌بنز در آمریکا را برعهده دارد به‌زودی جایگزین استیو کنن خواهد شد.

    با وجود دفاع مدیر اجرایی مرسدس از سیاست‌های این شرکت در بخش خودروهای لوکس بازار، برخی از نمایندگی‌های فروش محصولات مرسدس، از عدم جذابیت شرایط فروش این شرکت در بخش پایانی سال و در روزهای زمستان شکایت دارند. ‌‌ ‌استیو کنن‌‌ ‌‌در پاسخ به این موضوع با گفتن این جمله که‌‌ ‌«‌نمایندگی‌های فروش همواره شکایت می‌کنند‌‌» ‌اعلام کرد که شرایط فروش محصولات این شرکت در سال جاری میلادی مشابه با سال 2014 میلادی است.

    در همین رابطه‌‌ ‌«‌فرانک آلوکا‌‌» ‌یکی از نمایندگان فروش محصولات مرسدس در نیوتن آمریکا گفت:‌‌ ‌«‌علت اصلی عدم اتخاذ رویکرد تهاجمی در بازار فروش محصولات لوکس از سوی مرسدس، مشکلات شبکه تأمین این خودروسازی بزرگ آلمانی است.‌‌» ‌وی ادامه داد:‌‌ ‌«‌من به دلیل این مسئله از آنها متنفر نیستم، اما فراموش نکنیم که مرسدس در بازار بوده و به دنبال کسب درآمد است.‌»‌

    در همین ارتباط مدیران شرکت لکسوس نیز اعلام کردند، این شرکت به دنبال کسب رتبه نخست فروش خودروهای لوکس در بازار آمریکا نیست. این در حالی است که کارشناسان و تحلیلگران حوزه خودرو معتقدند که لکسوس به دنبال افزایش فروش محصولات خود در بازار بوده و در این مسیر حرکت می‌کند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو