فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۴۶»

آلودگی هوا باعث تشدید سردردهای میگرنی می‌شود

عصر خودرو- متخصص مغز و اعصاب گفت: هنگام آلودگی هوا میزان اکسیژن در محیط کاهش می‌یابد و باعث ایجاد خستگی فیزیکی می‌شود که درنهایت تشدید حملات میگرنی را در پی خواهد داشت.

آلودگی هوا باعث تشدید سردردهای میگرنی می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از فارس، احمد نگهی  در رابطه با سردردهای میگرنی اظهار داشت: یکی از شایع‌ترین سردردهایی که بشر با آن همیشه مواجه بوده میگرن است ولی با این وجود آماری از تعداد مبتلایان به این بیماری در دست نیست.

    وی با بیان اینکه عوامل مختلفی در ابتلا به میگرن مؤثر است افزود: به طور کلی دو نوع درمان برای میگرن به کار می‌رود که درمان حمله همچون استفاده از ترکیباتی مانند مسکن‌ها بوده و درمان پیشگیری نوع دوم به شمار رفته که از این طریق تلاش می‌کنیم بیمار کمتر دچار حملات شود.

    متخصص مغز و اعصاب ادامه داد: درمان پیشگیری حدوداً 4 تا 6 ماه به طول می‌انجامد و از این طریق حملات میگرنی کمتر و از شدت ‌آن نیز کاسته می‌شود.

    نگهی از کاربرد بوتاکس در درمان میگرن خبر داد و اعلام کرد: از بوتاکس به عنوان یک درمان کمکی جهت کاهش حملات میگرن استفاده می‌شود که بر همین اساس بوتاکس در ناحیه پیشانی و پشت سر تزریق شده و سردرد میگرن را در فرد بیمار بسیار اندک می‌کند.

    وی افزود: عوامل محیطی نیز در ایجاد میگرن دخیل هستند که در این میان مصرف سوسیس و کالباس، نوشابه‌های گازدار، ادویه‌جات، پیاز، سیر، شکلات، کاکائو، قهوه و نسکافه سبب ایجاد و حمله‌های میگرنی در بیمار می‌شود.

    متخصص مغز و اعصاب تصریح کرد: مصرف برخی از پنیرهایی که از طریق سیستم‌ سنتی تهیه می‌شوند همچون پنیر تبریز می‌تواند باعث تشدید حملات صرع باشد. همچنین نور خورشید، آلودگی هوا، خستگی فیزیکی، محیط‌های پرسروصدا، بی‌خوابی و استرس از دیگر عوامل تشدید حملات میگرن به شمار رفته و در صورتی که عوامل فیزیکی و رژیم غذایی را به صورت کامل در نظر گیریم می‌توان بسیاری از حملات میگرنی را کاهش دهیم.

    وی در مورد آلودگی هوا و تشدید حملات میگرن خاطرنشان کرد: در زمان آلودگی هوا علاوه بر اینکه میزان اکسیژن در محیط کاهش می‌یابد خستگی فیزیکی نیز سبب تشدید حملات میگرنی می‌شود لذا توصیه می‌کنیم بیماران حتی‌المقدور از قرار گرفتن در محیط‌های آلوده به شدت خودداری کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو