فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۵۱»

تشکیل کارگروه آلودگی هوا

ارومیه به شهرهای آلوده ملحق شد

عصر خودرو- با افزایش میزان آلاینده‌های هوای ارومیه در روزهای اخیر کارگروهی تحت عنوان آلودگی هوا با ریاست سرپرست معاونت امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد.

تشکیل کارگروه آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرپرست معاونت امورعمرانی استانداری آذربایجان غربی صبح دوشنبه در این کارگروه با اشاره به تداوم وضعیت آلودگی هوا در روزهای آینده گفت: پایداری وضعیت جوی و افزایش میزان آلاینده‌ها در روزهای اخیر مخاطراتی رابرای افراد سالمند، بیماران و کودکان ایجاد می‌کند که باید با اتخاذ تدابیری ازافزایش میزان آلودگی‌ها و بوجود آمدن شرایط اضطرار در مرکز استان جلوگیری کرد.

    علی اسلامنور ادامه داد: دود اگزوز خودروها و احتراق ناقص سوخت درماشین های فرسوده و معیوب یکی از مهم‌ترین عوامل تشدید آلودگی در ارومیه و برخی شهرهای استان است که باید ضمن کنترل دقیق از تردد این خودروها درسطح شهرجلوگیری شود.

    سرپرست معاونت امورعمرانی اضافه کرد: استفاده از ناوگان حمل ونقل عمومی در کاهش میزان آلودگی‌ها می‌تواند نقش موثری داشته و با اصلاح و رفع معایب سیستم سوخت رسانی واحتراق این خودورها اثرات مثبت فعالیت این ناوگان را بهبود بخشید.

    اسلامنور در ادامه بر پایش مستمر وضعیت آلودگی هوای مرکز استان تاکید کرد و افزود: پلیس با کامیون‌ها و خودروهای سنگین،خودروهای شخصی که اقدام به مسافرکشی می‌کنند و فاقد برگ معاینه فنی هستند ضمن برخورد جدی از تردد آن‌ها درسطح شهرجلوگیری کند.

    ارومیه به جمع شهرهای آلوده محلق شد

    مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: براساس نتایج بدست آمده از سامانه‌های پایش هوا در مرکز استان، شهرارومیه به جرگه شهرهای آلوده کشور ملحق می‌شود.

    پرویز آراسته با بیان اینکه در دو روز گذشته میزان منواکسید کربن در میادین اصلی شهر بالای 16 پی پی‌ام بود که نشانه مصرف سوخت بیشتر ناشی از فعالیت خودروهای فرسوده و افزایش ورود گازهای آلاینده است.

    وی ادامه داد: حالت وارونگی هوا در روزهای سرد سال بویژه از 10 آذرماه تا 20 بهمن موجب افزایش آلودگی و وضعیت ناسلام برای افراد حساس می‌شود که باید ضمن اجرای تدابیری برای کاهش میزان این آلودگی با اطلاع رسانی عمومی هشداری لازم به مردم داده شود.

    وی شاخص کیفیت هوای ارومیه را در شش دیماه 113 اعلام کرد و گفت: این وضعیت برای بیماران قلبی و تنفسی، سالمندان و کودکان ناسلام بوده و باید این افراد از تردد در فضای آزاد و انجام فعالیت‌های ورزشی بویژه در ساعات اولیه صبح خودداری کنند.

    مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: طرح جامع کاهش آلودگی هوا باید در شهر ارومیه تهیه شود که با پیگیری‌های که از سازمان مرکزی داریم امیدواریم درآینده نزدیک با اختصاص اعتباراین طرح تهیه و اجرایی شود.

    امسال 86 روز از سال در استان کیفیت هوا ناسالم بود

    آراسته با اشاره به اینکه براساس شاخص‌های کیفیت هوا از 281 روز در 9 ماهه گذشته 86 روز در شرایط ناسلام بوده است اظهارداشت: تعداد روزهای پاک در سال جاری را 26 روز بود این در حالی است که در سال گذشته تنها 6 روز از سال را درشرایط روزپاک داشته‌ایم.

    خودداری از فعالیت‌های ورزشی در فضای آزاد بویژه در مدارس ابتدایی ،کنترل برگ معاینه فنی خودروها،نظارت بر مراکز معاینه فنی خودروها، ممانعت از تردد خودروهای دودزا در سطح شهرو اطلاع رسانی به مردم از طریق رسانه ملی و اعلام وضعیت آلاینده‌های هوا از جمله مصوبات این جلسه است.

    آذربایجان غربی به دلیل هم مرزی با کشور عراق در سالهای اخیر شاهد افزایش میزان ریزگردها و نیز آلودگی هوا بوده است به طوری که طی هفته اخیر بیش از سه روز کیفیت هوای ارومیه برای گروه‌های سنی حساس ناسالم اعلام شده و بر اساس هشدار مسئولان این وضعیت در روزهای آتی نیز ادامه دارد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو