فونیکسریمکسبهتام

واکنش یک عضو شورای شهر به آلودگی هوای تهران:

شهرداری به‌جای بزرگراه‌ و پل‌، حمل و نقل عمومی را گسترش دهد

عصر خودرو- رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره ضعف‌ها و کمبود‌های حمل و نقل عمومی در تهران گفت:شهرداری بهتر است برای حل مشکل الودگی هوا به جای زرگراه‌سازی و پل‌سازی، حمل و نقل عمومی را گسترش دهد.

شهرداری به‌جای بزرگراه‌ و پل‌، حمل و نقل عمومی را گسترش دهد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از ایلنا،  محمد حقانی در ارتباط با آلودگی هوای تهران گفت: به‌جای بزرگراه‌سازی و پل‌سازی در شهر تهران که در واقع دعوت از اتومبیل‌ها برای آمدن به خیابان است، باید این اعتبارات و بودجه‌ها را به مترو و حمل و نقل عمومی تخصیص می‌دادیم تا اکنون با چنین وضعیتی روبرو نباشیم.

    وی ادامه داد: در طرح جامع حمل و نقل قرار بود در افقی که جمعیت تهران به 10 میلیون نفر می‌رسد، 75 درصد از زیرساخت‌های حمل و نقل نیز آماده شود؛ اما حال جمعیت به این تعداد رسیده اما زیر ساخت‌های حمل و نقل عمومی ما به 25 درصد هم نرسیده است.

    این عضو شورای شهر تهران افزود: پیشرفت زیرساخت‌های ما در مورد مترو و حمل و نقل ریلی متاسفانه هنوز به 15 درصد هم نرسیده‌است. در طرح جامع قرار بوده است ما 750 کیلومتر مترو داشت باشیم اکنون با این مقدار فاصله زیادی داریم زیرا دولت‌ها کمک‌های لازم را نکرده‌اند و شهرداری و شورای شهر نیز آنگونه که باید به این مساله توجه نداشته‌اند.

    وی با اشاره به اینکه تنها راهکار برای حل معضل الودگی هوای تهران پرداختن به سیستم حمل و نقل عمومی با الویت مترواست؛ اظهار کرد: ما در تهران حدود 7 هزار و 500 دستگاه اتوبوس داریم یعنی درواقع حدود 5000 اتوبوس کم داریم. از طرفی 500 دستگاه از اتوبوس‌ها نیز تحت تعمیر و زمین گیر هستند و از 7 هزار اتوبوس دیگر نیز 3500 دستگاه اتوبوس، فرسوده، از رده خارج و دودزا هستند.

    رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: علاوه برآن 1100 مینی بوس نیزدر شهر تهران وجود دارد که تمامی آن‌ها از رده خارج هستند بنابراین سیتم حمل و نقل عمومی ما دچار نقص است. دولت پیشین نیز هیچ کمکی برای حل این مشکل نکرده و دولت کنونی هم توانایی مالی برای کمک را ندارد.

    حقانی با بیان اینکه تعطیلی مدارس، طرح آسمان آبی زمین پاک، طرح LEZ و... هیچ کدام در کاهش آلودگی هوا تاثیر نخواهند داشت، توضیح داد: اصل قضیه این است که ما در شهر تهران 2منبع آلاینده، یعنی منابع متحرک (خودرو‌ها و موتورسیکلت‌ها) ومنابع ساکن (صنایع و کارخانه‌ها و...) داریم که70 درصد آلودگی‌ها مربوط به منابع متحرک است. از طرفی ما در تهران حدود 5. 2 میلیون موتورسیکلت که برخی از آن‌ها کاربراتوری هستند و آلایندگیشان 8 برابر یک خودرو با استاندارهای یورو2 است؛ داریم. حضور 5. 2میلیون موتورسیکلت مانند این است که 20 میلیون خودرو در تهران در حال تردد باشند. بنابراین باید راه حلی پیدا کنیم که زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی تکمیل شود و طرح جامع ترافیک هرچه سریع‌تر به سرانجام برسد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو