فونیکسریمکسبهتام

ابتکار عنوان کرد؛

قول مساعد رئیس مجلس برای بررسی فوری لایحه هوای پاک

عصر خودرو- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: از رئیس مجلس خواستم لایحه هوای پاک و اصلاح قانون معاینه فنی خودروها با قید فوریت در دستور کار مجلس قرار گیرد که رئیس قوه مقننه قول همکاری و مساعدت داد.

قول مساعد رئیس مجلس برای بررسی فوری لایحه هوای پاک
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، معصومه ابتکار با بیان اینکه از اقدامات مهم دولت یازدهم در زمینه مقابله با آلودگی هوا، تصویب قوانین و بازنگری قانون و مقرراتی بوده که نیازمند اصلاح بوده اند، اظهار داشت: یکی ازدلایل افزایش آلودگی هوا، بالا بودن سن معاینه فنی خودروها پس از تولید است.

    وی با انتقاد از اینکه خودروی نو تا 5 سال براساس قانون موجود که مصوب مجلس در سال های قبل است، نیازمند معاینه فنی نیست و در واقع برگه مربوطه آن معتبر است،  گفت: مدت 5 سال بسیار طولانی است و در دنیا هم این رویه معمول نیست.

    ابتکار با تاکید بر اینکه این  موضوع می تواند یکی از دلایل تشدید آلودگی توسط خودروها باشد، افزود: در همین راستا، دولت یازدهم از ابتدای کار، پیشنهاد اصلاح قانون معاینه فنی از پنج سال به دوسال را ارایه داد  که متاسفانه حدود دو سال است در مجلس معطل مانده است.

    معاون رئیس جمهوری ادامه داد: در دولت یازدهم همچنین برای بازنگری و روزآمد کردن قانون آلودگی هوا، اقدام  شد و سال گذشته لایحه هوای پاک به مجلس شورای اسلامی تقدیم شد که متاسفانه تا کنون در نوبت مانده است.

    به گفته ابتکار، دولت تلاش کرد با کمیسیون کشاورزی مجلس در هماهنگی و همکاری کامل برای پیشبرد این امور باشد.

    رئیس سازمان حفاظت محیط زیست سپس به مذاکره اخیر خود با دکترعلی لاریجانی اشاره کرد و گفت: در این مذاکره از رییس مجلس  شورای اسلامی خواستم لایحه هوای پاک و اصلاح قانون معاینه فنی با قید فوریت در دستور کار صحن علنی مجلس برای تصویب نهایی قرار گیرد که رییس قوه مقننه متقابلا برای همکاری و مساعدت در این زمینه اعلام آمادگی کرد.

    ابتکار افزود: همچنین در مکاتبه ای با رئیس مجلس، ضمن تشریح اهمیت این دو لایحه، تصریح کردم که تاخیر در تصویب آنها را سبب ایجاد تاخیر و آسیب به پیشرفت برنامه کاهش آلودگی هوا خواهد بود.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو