فونیکسریمکسبهتام

اورژانس به تهرانی‌ها اکسیژن می‌رساند

عصر خودرو- مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از خدمات اکسیژن‌تراپی به تهرانی‌ها در پنچ نقطه پُرازدحام پایتخت خبر داد.

اورژانس به تهرانی‌ها اکسیژن می‌رساند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزار پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، سه هفته‌ای است که تهرانی‌ها رغبتی برای نگاه کردن به آسمان شهرشان را ندارند، آسمانی دودی و مملو از ذرات معلق مضر؛ ... ذرات معلق یا PM به آمیزه‌ای پیچیده از ذرات بسیار کوچک و قطرهای مایع گفته می‌شود که باعث آلودگی هوا می‌شوند. ذرات معلق (که به آنها آلاینده‌های ذره‌ای هم گفته می‌شود) از شماری از اجزا از جمله اسیدها (مانند نیترات‌ها و سولفات‌ها)، مواد شیمایی آلی، فلزات یا ذرات غار یا خاک تشکیل می‌شوند.

    در این رابطه حسن عباسی مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به استقرار اتوبوس‌ آمبولانس‌های اورژانس تهران در پنچ نقطه پُرازدحام پایتخت اظهار داشت: در این زمینه سه اتوبوس‌ آمبولانس در میادین انقلاب، آزادی، و تجریش مستقر شدند.

    وی ادامه داد: همچنین آمبولانس‌ها در میادین صادقیه و شهرری نیز از ساعت 8 صبح مستقر شدند و به مراجعه کنندگانی که بر اثر آلودگی هوا دچار مشکل تنفسی شوند خدمات اکسیژن‌تراپی و همچنین در صورت به مراکز درمانی اعزام می‌شوند.

    شاخص آلودگی هوا به عدد 200 برسد، چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

    همچنین در این رابطه مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور نیز اظهار داشت: با توجه به آلودگی هوا، استفاده از ماسک، برای افراد حساس مانند سالمندان، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی توصیه می‌شود ضمن اینکه در صورتیکه شرایط به حد بحران برسد، وزارت بهداشت آمادگی کامل دارد و عوامل اورژانس در مناطق پرتردد حضور پیدا خواهند کرد و در صورت لزوم، راهنماهای بهداشتی و توزیع ماسک را برای شهروندان انجام خواهند داد.

    وی در ادامه گفت: در زمان بحران شرایط آب و هوایی، در صدد هستیم تا بتوانیم زمان ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی را کاهش دهیم و در بیمارستانها نیز آمادگی کامل و شبانه‌روزی وجود دارد و بررسی وضعیت هوا نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت به صورت مداوم انجام می‌شود و آنها با شرکت کنترل کیفیت هوا ارتباط بسیار خوبی دارند.

    خالدی؛ مردم را به رعایت نکات بهداشتی و مراقبت‌های لازم تشویق کرد و یادآور شد: ترددهای غیر ضروری در سطح شهر و همچنین استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌تواند در کاهش آلودگی هوا موثر باشد اما وزارت بهداشت آمادگی کامل برای چنین شرایطی را دارد.

    وی عنوان کرد: اگر شرایط آلودگی هوا از وضعیت " ناسالم "به سوی هشدار برود، لازم است تا اقداماتی را نیز برای افراد سالم انجام دهیم اما توصیه اصلی ما به مردم، استفاده از وسایل نقلیه عمومی است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو(https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو