فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۳۸۶»

تاثیر مدیریت سبز در کاهش آلودگی هوا

عصر خودرو- معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دستگاه‌های دولتی می توانند از طریق استفاده بهینه و کاهش مصرف منابع انرژی نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا داشته باشند.

تاثیر مدیریت سبز در کاهش آلودگی هوا
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، سید محمد مجابی با اشاره به شرایط فعلی هوا در کشور که به علت پدیده وارونگی و شرایط پایدار جوی و شاخص آلودگی هوا در کلان شهرها به ویژه تهران با افزایش مواجه شده است، گفت: به رغم اینکه بسیاری از شاخص‌های آلودگی هوا در وضعیت سالم و پاک قرار دارد ولی افزایش میزان ذرات معلق زیر 2.5 میکرون منجر به ثبت روز ناسالم برای هوای تهران شده است.

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه یکی از منابع اصلی افزایش آلاینده های هوا به ویژه ذرات معلق زیر 2.5 میکرون، احتراق است، برنامه ریزی سریع و منسجم برای این حوزه را ضروری دانست.

    وی با اشاره به جایگاه حاکمیتی دستگاه‌های دولتی، تاکید کرد: به واسطه همین جایگاه، دستگاه های دولتی از نقش و مسئولیت جدی تر و مهم تری در کاهش آلودگی هوا برخوردار هستند.

    مجابی ادامه داد: به طور نمونه این دستگاه ها نقش بسیار مهمی در استفاده بهینه و کاهش مصرف منابع انرژی دارند و با توجه به ماده 8 ضوابط اجرایی بودجه سال 1394 مصوب هیات وزیران به منظور اجرای ماده 190 قانون برنامه پنجم، دستگاه های اجرایی، موسسات و نهادهای عمومی غیر دولتی مجاز به تخصیص یک درصد از اعتبارات خود به منظور استقرار سیستم مدیریت سبز و اعمال سیاست های مصرف بهینه منابع پایه و حفظ محیط زیست هستند که این موضوع از اهمیت بسیاری برخوردار است.

    معاون سازمان حفاظت محیط زیست افزود: از تمام روسای دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و نهادهای عمومی درخواست می‌شود با جدیت نسبت به اجرای این بند قانونی اقدام نمایند.

    بر اساس گزارش سایت حفاظت از محیط زیست، وی درخواست برای معاینه فنی دقیق خودروهای دولتی را از دیگر درخواست های سازمان حفاظت محیط زیست در این راستا اعلام کرد و گفت: کاهش 2 تا 4 درجه ای دما در ساختمان های دولتی و نهادهای عمومی، تامین سرویس برای کارکنان، همچنین نصب سیستم هوشمند در موتورخانه از دیگر اقدامات موثر در این راستا است.

    مجابی ادامه داد: در همین راستا از تمامی متولیان مراکز دینی، فرهنگی، رفاهی و تجاری درخواست می کنیم با رعایت مولفه های مدیریت سبز که اطلاعات آن در پورتال رسمی سازمان حفاظت محیط زیست موجود است، ضمن توجه به فرهنگ دینی و ملی پرهیز از اسراف، به ویژه در شرایط کنونی آلودگی هوا با ایجاد عزم و همراهی عمومی به کاهش این معضل کمک کنند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو