فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۳۹۲»

برای مقابله با عوارض آلودگی هوا چه بخوریم؟

عصر خودرو : سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور مصرف بیشتر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان، مایعات، مواد غذایی حاوی ویتامین E،C،D و همچنین مصرف هفتگی ماهی و لبنیات را برای کاهش عوارض آلودگی هوا بر بدن مفید عنوان کرد.

برای مقابله با عوارض آلودگی هوا چه بخوریم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر هدایت حسینی درباره تغذیه صحیح در روزهای آلودگی هوا گفت: آلودگی هوای تهران و برخی کلانشهرها، هرچند وقت یک ‌بار به دلیل بالا رفتن آلاینده‌ها و پدیده گلخانه‌ای به حد بحرانی می‌رسد که با تغذیه سالم و مصرف بیشتر مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان می‌توان عوارض ناشی از آن را به حداقل رساند. مصرف مواد غذایی حاوی ویتامین E،C،D، فلاونوئیدهای گیاهی، بتاکاروتن و سلنیوم که دارای ترکیبات آنتی‌اکسیدان هستند و به دلیل خواص سلامت بخشی که دارند به طور موثری از بروز آسیب به دستگاه تنفسی جلوگیری کرده و اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد را کاهش می‌دهند.

    وی افزود: ویتامین E در روغن‌های گیاهی، گردو، بادام، زیتون، جوانه گندم، جگر و سبزیجات دارای برگ سبز و پهن برگ‌ مانند کلم بروکلی، اسفناج و کاهو موجود است. از منابع ویتامین C نیز می‌توان به انواع مرکبات، کلم‌ها، طالبی و خربزه، فلفل دلمه‌ای، اسفناج، سیب زمینی و شلغم اشاره کرد. سیب نیز در میان انواع میوه هایی که وجود دارد بیشترین تاثیر را بر سلامت دستگاه تنفسی دارد و در بهبود فعالیت این ارگان تاثیرگذار است.

    به گفته حسینی، سبزیجاتی مثل اسفناج، کلم، کدو تنبل، طالبی، انبه، فلفل و زردآلو حاوی بتاکاروتن هستند و سلنیوم را هم می‌توان در نان و غلات سبوس‌دار و غذاهای دریایی یافت.

    سرپرست انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور یکی دیگر از توصیه‌های تغذیه‌ای جهت کاهش تاثیر آلاینده‌ها بر بدن را مصرف سه لیوان شیر کم چرب، مصرف مداوم مایعات و همچنین سه وعده ماهی در هفته عنوان کرد و ادامه داد: ماهی به دلیل داشتن مواد آنتی‌اکسیدانی و امگا 3 جلوی عمل رادیکال‌های آزاد را می‌گیرد و مانع از تخریب سلول‌های حیاتی بدن می‌شوند.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو