فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا «۱۳۹۳»

مسئول آلودگی هوا از نگاه مردم کیست؟ + اینفوگرافی

عصر خودرو- موسسه نظر سنجی دانش نوین ایرانیان(دانا) در جدید ترین نظرسنجی خود اقدام به بررسی نظرات شهروندان تهرانی درباره «آلودگی هوای پایتخت» پرداخته است.

مسئول آلودگی هوا از نگاه مردم کیست؟ + اینفوگرافی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، بر اساس این نظرسنجی، بیشتر شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که «علت اصلی آلودگی هوای تهران را چه می دانید؟» اظهارداشته اند که «خودرودها»اصلی ترین عامل آلودگی هوای تهران هستند.

    کارخانجات و صنایع و بنزین غیراستاندارد، بی کیفیت و ناسالم، رتبه های دوم و سوم را در آلوده کردن هوای تهران از دیدگاه شهروندان تهرانی دارند.

    خودروهای تک سرنشین، خودروهای غیراستاندارد، پدیده وارونگی هوا، موتور سیکلت ها و جمعیت زیاد نیز در رتبه های بعدی علل آلودگی هوای تهران از نظر شهروندان قرار عنوان شده اند.

    در ادامه این نظرسنجی شرکت کنندگان در برابر این سوال قرار گرفته اند که «چه دستگاه هایی مسئول آلودگی هوا هستند؟»

    بر اساس آمار استخراج شده، 51درصد شرکت کنندگان معتقدند سازمان محیط زیست اولین ارگانی است که مسئول رسیدگی به آلودگی هوای کلان شهر تهران است و در رتبه بعدی شهرداری تهران با 26.3 درصد و راهنمایی و رانندگی با 9٫2 درصد و همچنین دولت با 6٫6 درصد، قرار دارند که از دید مردم مسئولیت رسیدگی به آلودگی هوا را بر عهده دارند.

    شرکت کنندگان در این نظرسنجی در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد سازمان محیط زیست را در مورد رفع آلودگی هوا چطور ارزیابی می کنید، پاسخ های قابل تاملی ارائه کرده اند.

    63درصد شرکت کنندگان در این نظرسنجی معتقدند که عملکرد سازمان محیط زیست در برابر آلودگی هوای تهران عملکردی «بسیارنامناسب» یا «نامناسب» داشته است و در مقابل حدود 28 درصد پاسخ دهندگان نیز گفته اند که عملکرد سازمان «متوسط» یا «مناسب» بوده است.

    بر اساس این نظرسنجی، حدود70 درصد شرکت کنندگان در برابر این سوال که «با توجه به عملکرد مسئولان چه میزان به بهبود وضعیت آلودگی هوای تهران در آینده امیدوارید، گفته اند که این امیدواری در آنها «کم» است یا «اصلا» وجود ندارد.

    در مقابل نیز حدود 26 درصد شرکت کنندگان این امیدواری را «زیاد» یا «تاحدودی» عنوان کرده اند.

    در این نظرسنجی همچنین از شرکت کنندگان در درخواست شده است که پیشنهاد خود را برای رفع آلودگی هوای تهران ارائه کنند که مهمترین پیشنهادات به ترتیب «توسعه حمل و نقل عمومی»، «توزیع بنزین استاندارد»، «اسقاط خودروهای فرسوده و غیراستاندارد» و «سخت گیری در مورد طرح زوج یا فرد» عنوان شده اند.

    این نظرسنجی در هشتم دی ماه 1394 در سطح تهران بزرگ به صورت پیمایشی به اجرا در آمده است.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو