فونیکسریمکسبهتام

تصویب قانون حمایت از تاکسی داران از سوی دولت

جولان مسافربران شخصی‌ در خیابان‌های شهر

عصر خودرو- مسافربران شخصی‌های و اغلب از شهرستان ها با مسافرکشی در سطح شهر و ایجاد رقابتی به ناحق بر معیشت رانندگان تاکسی سایه می‌اندازند.

جولان مسافربران شخصی‌ در خیابان‌های شهر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ تهران با حدود 9 میلیون جمعیت هشتمین شهر پر جمعیت و سی‌امین شهر پر ترافیک جهان محسوب می‌شود.

    یکی از مشکلات شهر تهران تردد خودروهای تک سرنشین به جای استفاده از وسایل نقلیه عمومی است که اغلب به دلیل نبود اتوبوس کافی، شلوغی مترو و فرسودگی این وسایل بسیاری از افراد از اتومبیل شخصی خود استفاده می‌کنند.

    مشکلات اقتصادی، کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی، فرسودگی اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها و بنزین بی‌کیفیت همه دست به دست هم دادند تا بخش اعظم آلودگی هوای پایتخت را به خود اختصاص دهند. یکی از معضلات کنونی شهر تهران وجود رانندگانی است که با خودروهای پلاک شخصی مسافرکشی می‌کنند که در بین آن‌ها پلاک‌های شهرستانی به وفور در سطح خیابان‌های شهر دیده ‌می‌‌شود.

    ** ایجاد اختلال تردد شخصی سواران

    خودروهای پلاک شخصی با تردد خود در سطح شهر ایجاد اختلال در کار رانندگان تاکسی می‌کنند که هر ساله با شروع فصل سرما و بارش‌های ناگهانی برف و باران این معضل تشدید می‌شود، به طوریکه رانندگان شخصی از شهرستان‌های اطراف نیز در حال فعالیت در این حوزه هستند.

    ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در این باره می‌گوید: مردم با کمک و اطلاع‌ رسانی از فعالیت خودروهای پلاک شخصی باید مانع از اختلال در روند کاری رانندگان تاکسی شوند.

    در حال حاضر حدود 25 شرکت تاکسیرانی که هر کدام 3 تا 5 هزار تاکسی زیرمجموعه دارند، در حال ارائه خدمات به شهروندان تهران هستند که علاوه بر سیستم‌های جی پی اس که در تاکسی نصب شده در ایستگاه‌ها نیز سیستم‌های کنترلی ورود و خروج تاکسی‌ها مانیتورینگ می‌شوند و همچنین گشت‌های مراقبتی بر فعالیت تاکسی‌ها نظارت دارند.

    با این حال با در نظر گرفتن هزینه‌های رانندگان تاکسی آن طور که باید از طرف دولت حمایت نمی‌شوند زیرا بسیاری از رانندگان پلاک شخصی با سوار کردن مسافران بر معیشت رانندگان تاکسی سایه می‌اندازند که نتیجه آن ایجاد رقابتی به ناحق میان رانندگان پلاک شخصی و تاکسی‌داران است.

    ** تصویب قانونی حمایتی از سوی دولت

    با توجه به اینکه رانندگان تاکسی باید در چارچوب تعرفه‌های مصوب کار کنند و بنا به هیچ‌گونه تخلفی انجام دهند، باید قانونی حمایتی از سوی دولت و نظارتی از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی در این زمینه لحاظ شود تا شاهد اخلال در روند کاری رانندگان تاکسی نباشیم.

    مردم همچنین باید با آگاهی در این زمینه در صورتی که شاهد هرگونه فعالیت خودروهای پلاک شخصی در ایستگاه‌های تاکسی بودند اطلاع‌رسانی کنند و تحت هیچ شرایطی سوار این‌گونه خودروها نشوند زیرا این افراد با سوء‌استفاده از شرایط آب وهوایی بخصوص اینکه زیرنظر سازمان تاکسیرانی هم نیستند، هر مبلغی را که بخواهند از مسافر طلب می‌کنند و دست آخر تنها در حق رانندگان مسافرکش و زحمت‌کش ظلم خواهد شد که این معضل تنها با نظارت دقیق‌تر و وضع‌کردن قوانین انضباطی از سوی مسئولان باید انجام شود تا شاهد ارائه خدمات با کیفیت‌تر از سوی تاکسیرانی باشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو