فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۱۴۰۷»

آلودگی هوا عامل بزرگ شدن شکم

در هوای آلوده ورزش نکنید

عصر خودرو- مدیر گروه تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: تحقیقات علمی نشان می‌دهد افزایش آلودگی هوا سبب بروز یک سری عوارض متابولیک، پرفشاری خون، دیابت و از همه مهم‌تر بزرگ شدن شکم می‌شود.

آلودگی هوا عامل بزرگ شدن شکم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر سید مصطفی نچواک در رابطه با انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای آلوده اظهار کرد: انجام فعالیت‌های ورزشی در هوای آلوده به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود زیرا هنگام ورزش نیاز به اکسیژن، چند برابر می‌شود و این نیاز فقط در همان لحظه نیست، بلکه چند روز پس از انجام فعالیت بدنی سنگین، ورزشکار نیاز به تامین اکسیژن دارد و مجبور است با تنفس هوای‌ آلوده، اکسیژن بدن خود را تامین کند که این مسئله سلامتی ورزشکار را به خطر می‌اندازد. بنابراین بهترین راهکار این است که با ورزش نکردن، میزان ورود این آلاینده‌های محیطی را به حداقل برسانیم. مطالعات نشان داده است افزایش این آلاینده‌ها در بدن، به مرور زمان اثرات خطرناکی چون سرطان را به دنبال خواهد داشت.

    این متخصص تغذیه یکی از عوامل موثر برای رفع آلاینده‌های محیطی از سیستم گوارشی را مصرف آب به اندازه کافی عنوان کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم میزان آلاینده‌های محیطی را به سرعت دفع کنیم تا مانع تجمع آن‌ها در کبد و کلیه شویم، بهترین راهکار مصرف آب به اندازه کافی است که نقش بسزایی در دفع آلاینده‌های محیطی دارد. همچنین این آلاینده‌ها چون رادیکال‌های آزاد هستند، برای دفع‌شان می‌تواند از میوه و سبزیجات تازه که مملو از فیبر هستند استفاده کرد. ماهی و گردو که ویتامین D و چربی امگا 3 دارند نیز برای کاهش آلاینده‌های محیطی در بدن نقش چشمگیری دارند.

    نچواک یکی از عوامل خطرناک در هنگام آلودگی هوا را استعمال دخانیات عنوان کرد و گفت: بسیاری از مردم واقعا نمی‌دانند استعمال دخانیات هنگام آلودگی هوا چقدر سلامتی آن‌ها را به خطر می‌اندازد و تهدید جدی برای سلامتی آن‌هاست.

    وی در پاسخ به این پرسش که چرا افزایش آلاینده‌های محیطی سبب چاقی شکم می‌شود نیز افزود: یکسری آلاینده‌هایی که در هوا موجود هستند، باعث آزاد شدن چربی‌ها و ایجاد التهاباتی در بدن می‌شوند. به طوری که آلاینده‌های محیطی سبب فعال شدن فاکتورهای التهابی در بدن و در نتیجه منجر به بزرگ شدن شکم می‌شوند.

    نچواک در پایان یکی از عوامل خطرناک افزایش آلاینده‌های محیطی را بالا رفتن میزان ابتلا به سرطان در درازمدت بیان کرد.

     

    برای آگاهی از تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران اینستاگرام خودرو امروز را دنبال کنید و جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر خودرو (https://telegram.me/asrekhodro ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو